Přítel má problém
joyka
Dobrý den, potřebovala bych pomoct spíše poradit . Mám přítele který kouří marihuanu , mě to ani tak nevadí ale příjde mi že je po ní agresivní nervní ,nemůže bez ní být a přijde mi to už jako závislost mockrát jsme spolu o tom mluvily že chci aby přestal ale on má svojí hlavu a nepomohlo to . Chtěla bych nějaké rady které by mohly pomoci abych docílila toho aby to omezil a nebo uplně prestal .vím že to je v jeho vůli ale Potřebuje pomoct Děkuju Joyka

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
takové rady, které by Vám pomohly k tomu, aby přítel omezil nebo vysadil marihuanu, neexistují. Dokud se on sám nerozhodne, že by chtěl svoji situaci změnit, můžete maximálně pokračovat v tom, že budete přítele motivovat, reflktovat změny jeho chování po marihuaně a Vy sama si nastavíte hranice, co ještě tolerujete a co už ne.
10 g marihuany denně je opravdu hodně a věřím, že soužití s takovým partnerem není nic jednoduchého. Pokud byste měla zájem, mohla bych Vám zaslat kontakty na odborná zařízení v místě Vašeho bydliště, kde byste mohla situaci osobně zkonzultovat a promyslet další postup. V Praze např. existuje specializovaná Poradna pro rodiče a blízké/partnery uživatelů drog. Podrobnější informace najdete zde na webu: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Přeji hezký den
VIlma Š.