Nevím co dál...
anonym
Zdravim,mam takovi problem nebo nevim sam jestli se to da povazovat za problem,sem kurak marihuany uz asi 5 let,bral sem i pervitin ale stim sem dokazal sam prestat,a prave proto nechapu proc s marihuanou je to tak tezke....,neda se rict ze bych natom byl nejak extra zavyslej,ale proste veci me bez toho jakoby nebavi,cokoliv chci jit delat tak proste si predtim dam speka,no a casem sem zjistil,zekdyz si k tomu jointu dam i naky to pivo ze to je jeste lepsi,no a ted muj zivot vypada tak,ze mam prerusenou skolu,sem doma a muj dobry den vypada tak ze rano vstanu,dam si jointa otevru pivo a du hrat na PC neco....,kdyz ta trava neni a to pivo tak proste jen lezim na postely a koukam na tv a nebavi me to veci co normalne delam,proste nevim co delat,ja bych to nechtel proste uplne toho nechat,ale proste to treba jen nak omezit pac to i silene zacalo jit do penez atd..predstavoval bych si to treba tak ze jen o vikendu nakej takovej ulet atd,ale nemuzu si pomoct,proste tu pohodu chci mit porad kdyz neco delam,fakt nevim....,nekdy kdy nemam marihuanu nemam ani chut jist,ale kdyz vim ze ta marihuana bude tak se normalne najim takze si myslim ze to je spis psychycke,mam zasebou detox,psychology atd,a stejne proste mi to nepomohlo a to sem vse podnikal dobrovolne z vlastni vule...Proste potrebuju pomoct to hodne omezit,jelikoz ta spotreba co ja vykourim za 2 dny je kolem 1000 korun za travu a to je strasne,chtel bych to proste omezit ze treba 200 korun na 3 dny aspon ,ale za boha nevim jak to udelat aby se to dalo takto omezit,pac sem si jisty ze stim uplne neprestanu a taky sem si jisty ze pokud to nejak nezacnu omezovat tak to nedopadne dobre...proto prosim o radu jak to co nejvice omezit,protoze vim ze mi asi poradite zase detox nebo nake centrum ale ja vim ze celou dobu kde bych nekde byl,bych byl uplne v pohode pac tak sem byl i natom detoxu,trava mi vubec nechybela prave naopak me to tam jeste bavilo a jak sem se vratil tak sem si hned zase dal,takze chci spis poradit neco co mi pomuze to omezit co nejvic...jeste dodam ze nejhorsi natom je ze ani nechodim do skoly,sem uz 2 roky doma a jen sedim za pc,obcas du jen ven za kamaradama....pred 2 rokama sem taky sice takto hulil ale chodil sem aspon do skoly a rodice byly v pohode,ted jak dote skoly nechodim tak i rodice mi zacinaji vycitat ze jen kourim a chlastam a sedim za pc,predtim to bylo vse ok,hulil sem,chodil do skoly a nikomu nic nevadilo a prave to me stve ze skoro ve 20 letech mam tyto problemy...uz nevim co dal napsat nejak,ale kazdopadne mi de oto tu marihuanu omezit co to pude + jeste nejak se zapojit do realneho sveta jakoze se stykat s lidma casto atd to co sem delal predtim...

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že píšete. Poměrně obsáhle popisujete, jak na tom s kouřením marihuany jste, co Vám to přináší a naopak bere. Z Vašeho textu je cítit i zklamání a určitá rezignace, protože pokusy s detoxem a psychology v minulosti nevyšly. Mohla bych se Vás ještě doptat, co jste konkrétně absolvoval za program? Kromě detoxu jste podstoupil nějakou následnou léčbu či doléčování? Ono se často stává, přesně jak zmiňujete, když klient absolvuje pouze detox/léčbu a chybí návazná služba provázející ho při návratu do běžného života, že se velmi rychle dostane znovu tam, kde byl před pobytem v léčbě. V chráněném prostředí se abstinuje a funguje přirozeně snáz než "venku".
Jak vypadaly Vaše další pokusy, konzultace s psychologem atd.? Není mi totiž úplně jasné, v jaké souvislosti jste k němu docházel, zda šlo čistě o užívání návykových látek nebo řešení jiných psychických potíží (napadají mě třeba deprese). Užíval jste nějakou medikaci?
Máte pravdu, že kontakt s odborníkem, nevadí, že by byl už opakovaný, bych Vám ráda doporučila, protože popisujete dlouhotrvající problém, který sám od sebe nezmizí. Dva roky prakticky nefungujete a z toho, co píšete, je cítit, že Vám v současném stavu rozhodně není dobře.
V Liberci byste se mohl obrátit na Centrum ambulantních služeb ADVAITA, kontakty a podrobnější informace najdete zde na webu: http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/program-ambulantniho-poradenstvi/. Pokud by Vám toto nevyhovovalo, můžeme se podívat po jiných možnostech.
Vilma Š.