Co delat ?
NoName
Zdravim,mam takovi problem nebo nevim sam jestli se to da povazovat za problem,sem kurak marihuany uz asi 5 let,bral sem i pervitin ale stim sem dokazal sam prestat,a prave proto nechapu proc s marihuanou je to tak tezke....,neda se rict ze bych natom byl nejak extra zavyslej,ale proste veci me bez toho jakoby nebavi,cokoliv chci jit delat tak proste si predtim dam speka,no a casem sem zjistil,zekdyz si k tomu jointu dam i naky to pivo ze to je jeste lepsi,no a ted muj zivot vypada tak,ze mam prerusenou skolu,sem doma a muj dobry den vypada tak ze rano vstanu,dam si jointa otevru pivo a du hrat na PC neco....,kdyz ta trava neni a to pivo tak proste jen lezim na postely a koukam na tv a nebavi me to veci co normalne delam,proste nevim co delat,ja bych to nechtel proste uplne toho nechat,ale proste to treba jen nak omezit pac to i silene zacalo jit do penez atd..predstavoval bych si to treba tak ze jen o vikendu nakej takovej ulet atd,ale nemuzu si pomoct,proste tu pohodu chci mit porad kdyz neco delam,fakt nevim....

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že píšete. Poměrně obsáhle popisujete, jak na tom s kouřením marihuany jste, co Vám to přináší a naopak bere. Z Vašeho textu je cítit i zklamání a určitá rezignace, protože pokusy s detoxem a psychology v minulosti nevyšly. Mohla bych se Vás ještě doptat, co jste konkrétně absolvoval za program? Kromě detoxu jste podstoupil nějakou následnou léčbu či doléčování? Ono se často stává, přesně jak zmiňujete, když klient absolvuje pouze detox/léčbu a chybí návazná služba provázející ho při návratu do běžného života, že se velmi rychle dostane znovu tam, kde byl před pobytem v léčbě. V chráněném prostředí se abstinuje a funguje přirozeně snáz než "venku".
Jak vypadaly Vaše další pokusy, konzultace s psychologem atd.? Není mi totiž úplně jasné, v jaké souvislosti jste k němu docházel, zda šlo čistě o užívání návykových látek nebo řešení jiných psychických potíží (napadají mě třeba deprese). Užíval jste nějakou medikaci?
Máte pravdu, že kontakt s odborníkem, nevadí, že by byl už opakovaný, bych Vám ráda doporučila, protože popisujete dlouhotrvající problém, který sám od sebe nezmizí. Dva roky prakticky nefungujete a z toho, co píšete, je cítit, že Vám v současném stavu rozhodně není dobře.
V Liberci byste se mohl obrátit na Centrum ambulantních služeb ADVAITA, kontakty a podrobnější informace najdete zde na webu: http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/program-ambulantniho-poradenstvi/. Pokud by Vám toto nevyhovovalo, můžeme se podívat po jiných možnostech.
Vilma Š.