doplnění pomoci synovy
jaja
Dobrý den.Reaguji na vaší odpověď.Napíšu vám malí jeho životopis.
Můj syn se mi narodil za svobodna otce po narození syna se vyhodila z důvodu fetování ale to jsem se dozvěděla v porodnici Narodil se v sedmi měsících 3xbyl kříšen dva měsíce jsem strávila v nemocnici ve dvou letech měl akutní slepé střevo to ho museli dva krt operovati za pul roku zjistily že má kýlu při operci kýle mu zastrčili varlátko tak musel znovu na operci to vše zvládl do 6 let . Na nedonošeneckém oddělení .Šla jsem ze synem ke svým rodičům tam jsme byli do jeho 5 let. A přestěhovala jsem se sním k mim prarodičum.Od jeho dvu let jsem měla přítele stím jsem se provdala když bylo synu 5 let Ten ho bral za svého z manželem jme měli spolu další 3 syny. Vyrůstali spolu a snažili jsme jim dát vše stejně
Když syn šel do školy tak se zjistilo že má mozkovou dizfunkci dislexsiji do pate třídy chodil na normální a pak přešel na specialní do učení šel na řezníka vyučil se a šel dělat dva roky dělal v masně pak ho kamarád přetahl do jiné masny tam vdržel tři měsíce a ze zdravotních důvodu toho musel nechat nastoupil jako sanitář to ho bavilo jenž nemocnici tam rok rušili tak přestopil do jiné nemocnice tam byl na centrálních sálech udělal si sanytářsky kurz asi dva roky a na stopil ú nás na dlohodoběležicí ocať ho vyhodili on říkal že rušili jeho místo ale teď už vím že to není pravda že to bylo za fet. Ještě na stopil v masně ale tam to nešlo marodi ve zkušební době .Teď je bezprávce .
Manžel ho má rad jako vlastního ale postupem dospívání syn začal lhát když byl starší měl sklon k alkoholu a to manžel nemohl strávyt když mu něco řek tak on mu řekl že není jeho táta on ho 7 letech adoptova dřív jsme nemohly protože jeho bio…otec nebyl k sehnání když se mu narodil první bratr byl štastný vozil hoval stejně tak to bylo stima ostatníma hodíl na krůžky snažily jsme mu dát co si přál a dnes my vše vyčítá že kluci mají vše a on že nemel nic kluci mají hudební nadání a hodí
Na nástroje a on že né hodil rok na flétnu a přestaslo ho to bavit to bylo zevšemi kroužky. Co ho bavilo ministroval v kostele a tam měli partu ministrantu .Tak jsem ho tam nechali choditpostupně do spíval.Když přišla puberta tak chtěl za zábavou tak jsme ho pustili z podmínkami on je nerespektoval já ze synama jsme ho hledávali tak pak nikam nesmě mojí rodiče mi nadávali že ho nechcu pustit a já jím říkala že když ho pustím má proble buď se opije a nebo zakouří travu tak on to řešil tak že šel kmím rodičum a šel pak když byl problém tak volaly.Ale furt jsem já a manžel byli špatní .Na učilišti začal chodit za školu ale to jme zvládli Jak se syn vyučil tak šel k mim rodičum a tam se začal flákat když jsem řekla že má pomoc tak mi vysvětlil že je po práci a že musí odpočívat pak se od mích rodíču odstěhoval na ubytovnu a tam vše začalo alkohol tráva dluhy syce dělal ale vše hned utratil já splácela jeho dluhy když jsem mu řekla něco tak se čertil a a říkal že si musí vybrat to co nedostal a že musí žít a užívat .Když se vrátil dom z ubytoven tak jen spí pak jde ven ale jen v noci zhubnul 20kg když se něco zeptám tak se nemám stara zě je dospělí veškerá konverzace končí hádky a vyčítání z jeho strany . on i nadává mě jako mámě ruzná sprostá slova i vyhrožuje že mě zabije ..ale já ho mám rada přesto a chcu mu pomoc od drog pervitin je mu 25 bratrům je 20,15,10 všichni ho mají rádi ale on nechce odnás nic dejte radu jak syna přesvědčit aby se šel léčit děkuji

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
žádná univerzální rada, jak přesvědčit syna neexistuje, nicméně poté, co jste doplnila informace už je mi celá situace trochu srozumitelnější. Znovu Vám však zopakuji to, co jsem už psal. Nejde pomoci někomu, kdo o pomoc nestojí a dokonce má zcela opačný zájem. Na pomoc bude čas, až na ni Váš syn bude připraven, což může trvat různě dlouhou dobu. Musí mu nejprve dojít, že tímto způsobem nelze dlouhodobě žít. Že nejde před životem utíkat donekonečna a že se o sebe bude muset postarat stejně nakonec sám. Do té doby mu můžete pomoci jen tím, že mu přestanete pomáhat. Nemusíte za něj platit jeho dluhy, nemusíte ho živit a nemusíte se o něj starat. Říká Vám, že je dospělý, tak ať se jako dospělý začne chovat. Pokuste se s ním uzavřít dohodu, že jste připravena mu kdykoli pomoci a stát na jeho straně ve chvíli, kdy Vám dokáže, že se rozhodl dát svůj život do pořádku. Kdy se rozhodne pro léčbu nebo si najde práci, bude abstinovat, splácet své dluhy, zajímat se o rodinu apod. Do té doby mu neulehčujte jeho život vůbec v ničem. Mnoho mých klientů v terapii říká, že kdyby je rodiče nevyhodili na ulici, nikdy by do léčby nenastoupili. Připravte se na to, že budete muset dost možná vydržet pocit velké beznaděje a bezmoci, ale taková je bohužel reálná situace. Vaše možnosti řešení jsou velmi omezené. To, co byste ještě měla udělat, je sejít se s celou rodinou a shodnout se na společném postupu. Pokud budete jako rodina jednotní, nedáte mu šanci pro manipulace a jemu nezbyde nic jiného, než se o sebe postarat sám. Možná se brzy dostane do situace, kdy mu léčba začne připadat jako pro něj nejlepší řešení.
To, co Vám píšu, je však obecné pravidlo. Detailní plán by bylo dobré udělat s pomocí někoho z kolegů v kontaktním centru nebo podobném odborném zařizení, kam byste mohla chodit pravidelně a konzultovat s odborníky jednotlivé kroky, eventuelně Vaše témata - např. bezmoc či výčitky svědomí apod. Konkrétní kontakty Vám mohu poskytnout, pokud budete mít zájem, a napíšete mi, odkud jste. Pomoc v kontaktních centrech pro závislé, která poskytují poradenství i blízkým drogově závislých, je bezplatná a můžete ji využít i anonymně. Také existují organizace a programy zaměřené přímo na rodiny závislých.
Přeji hodně štěstí a pevné nervy. Obávám se, že je budete potřebovat.
Tomáš Nedvěd