Pro paní Šilarovou
Manželka
Dobrý den, chci se Vás zeptat, jak dlouho bude manželovi špatně když vysadí subuxone ze dne na den. Každý mu radí že z heroinu je to rychlejší, ale on je rozhodnutý, že to teď už vážně vydrží. Na to nejhorší, až mu bude nejhůř, jsem mu přes kamarádčinu maminku sehnala prášky na spaní (tritico 75), tak doufám že mu to nijak neublíží. Vidím to jako velké zlepšení, protože, tak jak je rozhodnutý teď ještě nikdy nebyl. Dneska má první den bez ničeho a zatím to zvládá. Přes poledne šel spát, tak jsem ho nechala aby mu ten den rychleji uběhl, ale nějak doufám, že to bude trvat jen pár dní, maximálně pár týdnů. Prosím odpovězte mi co nejrychleji. Děkuji nashledanou, budu čekat na Vaši odpověď

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
toto si opravdu netroufnu po internetu odhadnout, Suboxone se vysazuje pod lékařským dohledem, aby mohl psychiatr pacienta sledovat a podle aktuálního vývoje volit medikaci. Ale spíše než dny bych čekala týdny a bez lékaře opravdu může dojít k nepříjemným komplikacím, které by mohly manžela v lepším případě odradit od další abstinence.
Trittico je obvykle snášeno dobře, ale opět platí, že ho má předepsat lékař, po internetu by Vám medikaci nikdo soudný neodsouhlasil. Navíc pokud má manžel další zdravotní potíže, je třeba dbát zvýšené opatrnosti, sledovat interakce s dalšími léky atd.
Zde Vám posílám alespoň odkaz na článek uveřejněný zde na poradně kolegou MUDr. Jakubem Minaříkem, který se ve své praxi zabývá mimo jiné substituční léčbou. V závěru je přímo kapitola obsahující přímo návod k vysazení včetně rad týkající se pitného režimu a příjmu vitamínů. Text se sice týká přípravku Subutex, ale ten obsahuje stejnou účinnou látku jako Suboxone (buprenorfin): http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-%28buprenorfin%29.html
Zdůrazňuji: Kdyby nastaly jakékoliv komplikace nebo se Vám jen cokoliv nezdálo, neřešte tchány, sousedy, neváhejte a vyhledejte lékaře!
Držte se
Vilma Š.