Kdy a kde
Anaj
Mam uz ledacos za sebou,vezeni,corky atd.momentalne mam jiz tretim rokem novou pritelkyni ktera si se mnou vytrpela skoro nemozne.Z me zavislosti kterou sem si nechtel priznat mi pomohla prave ona.Nasel sem si praci,vydelaval sem ne male penize (rukama,normalni praci)mel sem pritelkyni hodne tolerantni,plnou porozumeni co nikdy nefetovala,mel sem praci,meli sme byt,takze sem mel vse, a vse se zdalo v poradku,nez me dohnala minulost a ja sel opet sedet.Nyni sem asi cca. 3 tydny doma a porad s tou samou pritelkyni.Ale opet sem si k... dal.Pritelkyne to vi,obhajil sem to tim ze sem mel na tom vzdycky skvely sex,coz byla pravda.A ze to bude jen jednou.sve slovo sem nedodrzel!!AQ ani to co byvalo kdysi fet a sex je davno pryc,vse vystridaly stihy neduvera a depky.Nemam praci,prestavam si verit,spanek je bez prasku ktere mi predepisuje muj psyciatr je ten tam.Do normalu kdy sem v klidu a sem schopny se postavit realite a resit jakykoliv problem,mne vraci alkohol.Ten sem zacal pit kdyz sem zkoncil z pervitinem.Nechci navstevovat nejaka sezeni v komunite a podobne nesmysly,neverim tomu.Zastavam nazor,ze: vse je na samem cloveku,jeho rozhodnuti a sile vule.Proc tu pisu je to,je otazka : kde sem to a kdy sem to ztratil proc ta neduvera sama v sebe,proc ty deprese,neduvera v partnerce (neopodstatnena).Vim ze ji to trapi,nechci ji ublizovat,ona snad jedina si to nezaslouzi.Nechci ji ztratit tak jak me deti,je to jedine co mam.Staci jen rada co a kde delam spatne ja se podle toho zaridim.Svemu psychiatrovi nejsem schopny rict voco de musim mit zrovna stav-y abych sebyl schopny vyspovidat,treba jako ted. Dekuji s pozdravem A.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bohužel Vás asi zklamu. Není možné z pár řádků - i když hodně otevřených, které Vás určitě stály dost sil - říct, kde je problém Vašeho života a co udělat, aby všechno bylo dobré, jako dřív. První, co mě napadlo je, že tohle jsou přesně otázky do léčby a hlavně pak pro doléčování. Jenže Vy píšete, že tomu nevěříte. V podstatě by šlo ale o totéž, co byste rád od nás - občas se vypovídat, dostat pár dobře cílených otázek, které by člověku trochu pomohly, kudy dál.
Jak je vidět, umíte žít i tak, že se Vám daří, ale z nějakého důvodu se to pokaždé nějak pokazí. A na to, kde ten důvod vězí byste možná právě v terapii přišel. My Vám můžeme nabídnout to, že občas napíšete a my odpovíme (ne sice přes email, ale můžeme zobrazovat dotazy jako skryté, takže je nikdo jiný číst nebude). To je ale bohužel limit internetové poradny, terapii touto cestou poskytovat neumíme a ani nechceme.
Zkuste to přeci jen promyslet a pro začátek třeba jen pár vět z toho, co se Vám honí hlavou, říct svému psychiatrovi. Možná budete překvapený, jak moc Vám bude rozumět.