Pomoc s léčením a bydlením
Daniela
Jak jsem již napsala nevíme si rady co s ní teď máme dělat,když se odmítá jít léčit a zároveň pláče, že už to nechce brát a chce jít zpátky domů.Ale kam, protože doma jí nechtějí neboť neposlouchá aopravdu ničí celou rodinu. Oni se moc snaží jí pomoci, ale už je to prostě neúnosné, jak psychicky, tak finančně je to velmi náročné.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je dobře, že jste se ozvala. Píšete, že vnučka užívá pervitin přes dva roky a absolvovala již několik léčebných pobytů v psychiatrických léčebnách, které se úplně nezdařily. Na diagnostikování osobnostní poruchy je ještě příliš mladá, ta se obvykle určuje až po ukončení vývoje osobnosti kolem cca 25 let. Těžko ovšem takto na dálku posoudit, jak na tom vnučka skutečně je, vymyslet vhodný postup bude opravdu úkol pro odborné zařízení na základě osobní konzultace.
Doporučila bych Vám se obrátit na ústecké Kontaktní centrum pro uživatele drog a jejich rodinné příslušníky a domluvit si osobní schůzku. Mimo léčebny existuje i možnost léčby v terapeutické komunitě (TK), která by třeba vnučce více vyhovovala. Uživatelům drog, kteří mají současně další psychiatrické obtíže, se věnují např. v TK Magdaléna a TK Sejřek. Pro představu Vám zasílám odkazy na webové stránky obou komunit. Konkrétněji s Vámi vše proberou přímo v Kontaktním centru, na které také přikládám odkaz.
Ústí nad Labem, Kontaktní centrum pro drogově závislé
DRUG-OUT Klub, o.s.
Velká Hradební 47/13, Ústí nad Labem, 400 01
telefon: 475210626
http://www.drugout.cz/kontaktni-centrum
TK Magdaléna
http://www.magdalena-ops.cz/index.php?c=prod&detail=6
TK Sejřek
http://www.tksejrek.kolping.cz/
Přeji hodně sil a trpělivosti, a kdybyste se potřebovala na něco doptat, ještě se ozvěte.
Vilma Š.