rada jak pomoci synovi o užívání pervitinu
jaja
Dobrý den. Poradíte prosím.
Co mám dělat když jsem zjistila že syn je závislý na drogách prvně začal kouřit trávu a teď asi půl roku si píchá pervitin
když mu něco řeknu tak je agresivní a ať se starám o sebe prosím do teď zatloukal včera mi řek že bere pervitin a že je to jeho život dá se nějak pomoci prosím o radu Děkuji mockrát s pozdravem jaja

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
na Váš dotaz lze odpovědět jen velmi obecně, protože jste neuvedla řadu důležitých informací - například, kolik je synovi let, jestli žijete v širší rodině apod. První, co mě napadlo je, že byste na tento problém neměla být sama. Můžete se obrátit na nejbližší kontaktní centrum ve Vašem okolí a buďto se objednat na konzultaci nebo rovnou bez objednání přijít. Služby jsou bezplatné a můžete je využít anonymně. Pracovník "káčka" s Vámi rozebere celou situaci, doptá se na důležité informace a pomůže Vám naplánovat postup.
Obecně však platí, že pomoci můžete jen tomu, kdo o pomoc stojí a je připraven ji přijmout, protože už pochopil, že ji potřebuje. Pokuste se o celé věci otevřeně mluvit a vyjasnit si postoje k celé věci. Pokud se synem nebude rozumná řeč, nebojte se nastavit hranici, kterou ochráníte především sebe, případně zbytek rodiny. Pokuste se nastavit taková pravidla, která synovi neulehčí jeho užívání. Přestaňte mu dávat peníze, živit ho apod. (tato opatření jsou pochopitelně různá podle toho, kolik je synovi let). Trvejte na tom, aby převzal zodpovědnost za svůj život a svá rozhodnutí a nepřebírejte zodpovědnost za něco, co můžete jen těžko ovlivnit. Pokud budete chtít dotaz nějak rozšířit, neváhejte se ještě ozvat.
Přeji pevné nervy.
Tomáš Nedvěd