Marihuana
amalka
Dobrý den,
mám dotaz, jaké možnosti mám jako matka 16-ti letého chlapce, který občas kouří marihuanu, jak tvrdí, ale já s tím naprosto nesouhlasím. Přítomnost marihuany u něho byl i důvod k vyloučení ze školy. Opakovaně ho testuji a vždy je pozitivní. Mohu se obrátit se žádostí o pomoc na sociální pracoviště, vzhledem k jeho věku?
Děkuji

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je dobře, že píšete. Kouření marihuany v době dospívání opravdu není ideální, samozřejmě záleží i na četnosti. Váš syn už měl, podle Vašeho popisu, kvůli marihuaně (předpokládám, že šlo o držení) problém, který vedl k vyloučení ze školy, což je samozřejmě velmi nepříjemné. Domácí testování na přítomnost drog většinou nevede k takovým výsledkům, jak by si rodiče představovali. Konkrétně THC je detekovatelné z moči i několik týdnů a samotný pozitivní výsledek Vám mnoho o hloubce problému neřekne. Proto souhlasím s Vaším plánem obrátit se na odborníky. Úplně ale nerozumím, co nazýváte sociálním pracovištěm.
Ideální by bylo objednat se na konzultaci do specializovaného pracoviště, které poskytuje odborné poradenství uživatelům drog a jejich rodičům. Když mi napíšete, jaké větší město máte nejblíže Vašemu bydlišti, ráda Vám předám kontakty na konkrétní zařízení.
Přeji hodně sil a trpělivosti
Vilma Š.