účinky kokainu
Pavel D.
Po zvážení všech pro a proti jsem se rozhodl, že vyzkouším kokain a sehnal si ze dvou různých zdrojů čistý a silný \"matroš\".
Po šňupnutí jsem pocítil počáteční štípnutí do nosu, následované lehkým mravenčením jazyka, zrychlenými údery srdce a značně zvýšené sexuální libidlo. Dojezd to nemělo žádný, ale ony úžasné euforické pocity, kdy se měl cítit jako v ráji, se nedostavily.
Četl jsem že počáteční zkušenost, než se organizmus vzpamatuje ze šoku z téhle látky, nemusí být příjemná. Ale já nic víc než výše popsané stavy, necítil ani potom, co jsem si dal po třetí.
Chtěl bych vás proto poprosit o objektivní informace, jak to s účinkem kokainu a nástupem jeho zmiňovaných euforických stavů je.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
z Vašeho popisu je možné předpokládat, že jste skutečně kokain užil. Stavy, které popisujete by tomu napovídali. To, že jste neměl „dojezdy" taky není až tak nic divného. Ono asi pravděpodobně nějaké byli - například jste to na druhý den dospával a byl unavený. I takhle může „dojezd" na kokainu vypadat. Nemusí se nutně dostavit pocity smutku, úzkosti apod.
Euforické stavy se po užití kokainu uvádí, to máte pravdu. U každého jedince, ale drogy způsobují něco jiného. To, že někdo kdo užije stejnou dávku, jako Vy euforii zažívá (pociťuje radost, štěstí, a pod.), neznamená, že to budete pociťovat i vy. Tak je to i u jiných drog.  Je to subjektivní záležitost, kterou může ovlivnit mnoho vnitřních i vnějších faktorů.
Teď když jste to, jak píšete po zvážení všech pro a proti vyzkoušel, máte další možnost se rozhodnout, jestli do toho půjdete znovu. Doufám, že Vás to moc lákat nebude. Ono právě na kokainu se vytvoří psychická závislost velice lehce.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan