kam na leceni?
KomaTekk
Dobry den, potřebuji pomoct a dá se říct že bych potřeboval i radu. Jsem uživatelem Pervitinu 10 let po dvou letech jsem si začal píchat a všeobecně díky mé závislosti na pervitinu jsem přišel skoro o vše. asi po té době mi došlo ze tam ta budoucnost neni. chtěl bych se naučit znova zlit bez naviku na jehlu. samozřejmě to neni vše jako každej mladej kluk(13-14)sem chtěl okoštovat chuť skunkového brčka aš na to ze mi zustalo do dnes. chtel bych travu omezit ale ne v tom prestat. ten posledni problem zacinaji bej hraci automaty. za posledni rok navstevuju herny da se rict ze casto. chtel bych najit spusob jak si zacit znova vazit a uzivat zivota. dekuji za Odpoveď. Jiri 27 let

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jiří, je fajn, že jste dospěl k tomuto rozhodnutí, i když s těmi ztrátami, o kterých se zmiňujete. Určitě bych Vám doporučila v první řadě jít do K-Centra (káčko, kontakní centrum pro uživatele drog) příp.podobného zařízení, které se stará o lidi závislé na drogách, a kam pravděpodobně již docházíte kvůli výměně injekčního materiálu. V Plzni je Kontakní centrum, Havířská 11, 301 00 Plzeň, kontaktní telefon: 377 421 374. Do léčeben je totiž obvykle zapotřebí mít doporučení od lékaře, případně jiného odborníka s informacemi o Vašem stavu, což Vám "káčko" může zprostředkovat, a také poradit a pomoci zajistit nejvhodnější léčbu.
A co se týká samotné léčby, rozděluje se na dlouhodobé a střednědobé léčby a také pobytové a ambulantní. Ve Vašem případě bych doporučovala asi nejlépe pobytovou střednědobou léčbu s tím, že do dlouhodobé, tzn.terapeutické komunity (TK) ,si můžete zažádat v průběhu léčby střednědobé, ta bývá obvykle v léčebnách (PL -psychiatrická léčebna). Ne každý je také rozhodnutý jít se na tak dlouhou dobu léčit. Většinou také je do komunit delší čekací doba, kapacita je tam narozdíl od klasických léčeben menší, cca 20 klientů, a doba léčby je od půl do jednoho roku. U střednědobých léčeb je to mezi 3-6 měsíci. V některých léčebnách mají i přímo detox, takže není potřeba si ho zařizovat. U jiných je potřeba to sladit, aby ihned po detoxu následoval nástup do léčebny. Vesměs však není problém s nástupy na detox, když máte již termín nástupu do léčby. Určitě Vám mohu doporučit PL Červený Dvůr, okr.Český Krumlov ( tel. 380 309 135), kde i detox přímo mají. Léčba je okolo těch 3-6 měsíců. Ale samozřejmě můžete nastoupit i do jiných léčeben, které nabízejí přímo protitoxikomanickou léčbu a jsou taktéž kvalitní. Nechci je zde však vypisovat a tak bych Vás odkázala buď na zařízení, které budete kontaktovat a které Vám pomohou léčbu zařídit (nejlépe kontaktní centra pro uživatele drog). Pokud budete chtít najít zařázení ve Vašem dosahu, existuje i tzv. mapa pomoci, kde jsou jednotlivé léčebny s kontakty napsány a je možnost i případně se kouknout na odkazy k bližším informacím o nich (na www.drogy-info.cz). Přeji Vám hodně štěstí ve Vašem rozhodnutí, ať se zadaří dojít zdárně k cíli.