doplnění informací
bobina
Dobrý den,
moc a moc děkujeme za Vaši odpověď na náš dotaz a doplňujeme Vámi požadované informace: syn bydlí ve vlasním bytě asi 1 km od nás,na byt má úvěr ve výši 1 milionu Kč,
momentálně již 4 měsíce nechodí do práce, je na neschopence. Během marodění navštěvoval jak psychologa, tak i psychiatra. Výbušnější povahu míval vždy, ale markantní zhoršení nastalo před půl rokem, které vyústilo v dlouhodobou pracovní neschopnost. Do původního zaměstnání se nechce za žádnou cenu vrátit. Pracovní prostředí a lidé na něj působí velmi depresivně. Za vším vidí zlo lidí, je velmi vztahovačný. Od února chce změnit zaměstnání, které má už domluvené. Předem děkujeme za odpověď.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za doplnění. Že Váš syn není psychicky v pořádku - za vším vidí zlo, je depresivní, občas reaguje agresí - je evidentní. Proto také, předpokládám, navštěvoval psychologa a psychiatra. Ještě někam chodí? Užívá medikaci? Žije sám nebo má nějakou partnerku? Stále mi není jasné, jakou roli v celém příběhu hrají nebo nehrají drogy, z Vašeho textu to nijak nevyplývá.
Vy jako rodiče můžete syna motivovat k dalšímu kontaktu s odbornou pomocí, je dospělý, rozhodně nejste povinni snášet jeho agrese. Syn má ve Vás oporu, což je důležité, ale skutečné pomoci vedoucí ke zlepšení jeho psychického stavu se mu může dostat prostřednictvím spolupráce s odborníkem.
Jestli se jedná opravdu o drogový problém, můžete se obrátit na brněnské kontaktní centrum. Služba se mimo uživatele drog zaměřuje i na rodinné příslušníky, kterým poskytuje také odborné poradenství.
Brno, Kontaktní centrum Vídeňská
Sdružení Podané ruce, o. s.
Vídeňská 3, Brno, 639 00
telefon: 543249343, 775889919 (objednání poradenství)
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-videnska-brno/
Přeji hodně sil a samozřejmě se můžete ještě ozvat.
Vilma Š.