Doba trvání účinku marihuany
Iva
Dobrý den,
má dcera včera zřejmě poprvé kouřila marihuanu. Večer byla dezorientovaná, nebyla schopná pořádně mluvit a odpovídat na položené otázky (jako by jim nerozuměla). Měla červené bělmo, zrychlený tep a usínala skoro ve stoje. Na všech možných stránkách jsem se dočetla, že účinek marihuany by měl odeznít do asi 8 hodin po požití. Dcera spí už od sedmi včera večer, takže je to už skoro 14 hodin. Ráno. když jsem ji budila se pozvracela a teď spí dál. Jak dlouho může doznívat účinek marihuany a jak se to ještě může projevit?
Nezlobte se, možná se ptám na známou věc, ale jsem z toho tak vyděšená. Je jí teprve 13 let.Vždycky jsem si myslela, že se nám tohle vyhne, ale asi bohužel. Ale jak tak vidím, tak si tohle myslelo asi hodně rodičů. Děkuji za vaši odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přímý účinek marihuany opravdu trvá několik hodin, ale vždy záleží na tom, jaký člověk kolik drogy užil a zda ji s něčím nekombinoval (ne nutně s jinou nelegální drogou, ale například s alkoholem, to by i celkem odpovídalo zvracení a velké malátnosti). Někdy se může vzpamatovávat ještě celý další den, obzvlášť pokud se jedná o slečnu, která nemá s drogami žádné zkušenosti. Dcera je ještě hodně mladá, určitě je dobré důkladně s ní celou věc probrat a otevřeně se s ní bavit o rizicích i o tom, proč má potřebu drogy zkoušet. Není to opravdu nic výjimečného, ale to neznamená, že by tomu člověk neměl věnovat zvýšenou pozornost.