Prothazin
krfus
Dobrý den, užívám Prothazin na kašel již měsíc. Chci se zeptat, jestli je možné dosáhnout s tímto lékem při vyšších dávkách nějakých výrazných psychotropních účinků. Děkuji.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
úplně nerozumím, z jakého důvodu se na psychotropní účinky Prothazinu ptáte. Na centrální nervový systém působí Promethazin tlumivě (kromě alergických a astmatických potíží se jím medikují i úzkostné stavy a poruchy spánku). Terapeutická dávka tohoto léku je maximálně 150 mg/den, ve výjimečných případech krátkodobě až 200 mg/den (u psychiatrické indikace užívání). Při předávkování se zvyšuje tlumivý účinek, může se dostavit nadměrná spavost až kóma. Na kardiovaskulárním systému se zvýšená dávka může projevit hypotenzí, tachykardií, srdeční arytmií až selháním oběhu. Prothazin tedy rozhodně není přípravek, se kterým by bylo vhodné experimentovat.
Vilma Š.