Pro paní Šilarovou
Manželka
Dobrý den,
moc krát Vám děkuji za podporu a za Vaši pomoc.
Odpovídám na Vaše otázky:
1) rodiče by zjistily že se něco děje z důvodu častého dojíždění na konzultace, teď vzhledem k naši fin. situaci jsme stále doma, jen jednou za měsíc si manžel jede do vesnice vzdálené 8km pro subuxony. Navíc tchán je po operaci srdce, tak se o něj dost bojíme, potřebuje být v klidu a nesmí se rozčilovat, a tohle by ho v klidu určitě nenechalo.
2)Práci stále nemá, ale snaží se nějakou najít, ale vzhledem k jeho nemoci (cukrovka a slinivka) mu nedovolují fyzicky těžkou práci, do nedávna pracovalv kanceláři. Denní režim je žádný. Spát chodí okolo jedné raní a potom ráno vstává až okolo 10, někdy až okolo 11, když musí jít z ložnice do obýváku, protože malá jde spát a potřebuje ticho. Nemá chuť k jídlu, tak že prakticky nejí, ale kouří. Pak se celý den válí u televize, okolo páté začne mít hlad a začne se přejídat vším možným. Když chci aby mi pomohl, většinou na mě křičí že je unavený a že je mu špatně. Ve 20 hod jde malá spát, a on tím že po něm už nic chtít nebudu ožije a začne pobíhat po bytě, stará se o akvárium a rostliny, to je každý den stejný. A když mu dojdou prášky, tak spí celý den.
3)Bydlíme u Českého brodu a do Prahy to máme 38 km. Musíme jet autobusem, který jezdí 6x za den a pak vlakem a nebo autem, ale to je prostě fin. náročnější.
Moc Vám děkuji za zaslání kontaktního místa, ale kdyby jste měly nějakou poradnu okolo Českého brodu, bylo by to pro nás asi úplně nejlepší.
Děkuji moc a budu čekat na další odpověd, jsem moc ráda, že se najdou lidi, kteří nemají názor jako většina (feťák si za všechno může sám, tak ať si taky sám pomůže). Bojím se to komukoliv říct, většina lidí Vás odsoudí a i když ne tak stejně neporadí.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
nemáte zač děkovat. Chápu, že se bojíte o tchána a vůbec, jak by rodiče zareagovali, ale uvažte, že je stejně otázkou času, než si všimnou, že není všechno v pořádku. Skoro bych se divila, kdyby jim doposud nepřišlo zvláštní, že je Váš manžel celý den doma, spí do 11 a chová se poněkud nestandardně. Rozumím tomu, že nechcete zveřejnit přímo o drogový problém, z druhé strany manžel má zdravotní potíže a jistě může dojíždět k jinému lékaři, o tom, že je např. v léčbě závislosti se nikdo nemusí dozvědět.
Posílám Vám kontakty na dvě nejbližší kontaktní centra - Kolín a Nymburk, obě s velmi kvalitní odbornou úrovní, přímo v Českém Brodě žádné specializované zařízení není. Neváhejte s osobní konzultací, situace se opravdu nevyřeší zázrakem sama a manželův psychický stav a tedy i chování vůči okolí se tímto životním stylem bude spíše zhoršovat.
Kolín, Kontaktní centrum o. s. Prostor
Kutnohorská 17, Kolín 2
telefon: 321715004, 777847071
http://www.os-prostor.cz
Nymburk, Kontaktní centrum Laxus o. s.
Velké valy 995, Nymburk
telefon: 325514424, 724557504
http://www.laxus.cz
Držte se a ozvěte se, jak se situace vyvíjí.
Vilma Š.