pomoc prosím ..
malá mey
Dobrý den je mi 23 a brala sem pervitin 5 let ( šňupání ). dokázala sem už několikrát přestat. byla sem si vždy jistá že to zvládnu a šla sem si za tím že přestanu a začala sem si plánovat co bude dál... dokázala sem bez toho být 3-4 měsíce nechybělo mi to. normálně sem chodila ven a trávila sem volnej čas mezi lidmi který normálně drogy brali a stále sem neměla potřebu.. byla sem na sebe hrdá že dokážu říct NE ! áále pak přišel zlom.. den kterej mě hodil zpátky do těch sraček.. potkala sem se z pár lidmi se kterýma sem se neviděla strašně dlouho.. kecali sme.atd.. a pak najednou začali rýsovat ohromný krajity a řekli že je jedna moje.. nevěděla sem najednou v tu chvíli co dělat.. v hlavě mi běhali tisíce otázek.. a pak najednou mi nějakej hlas v hlavě řek \'\' vem si mě \'\' a bylo vymalováno.. bylo to super už sem si myslela že tak libově se mít už nikdy nebudu a že už to nikdy nezažiju.. ale tohle trvalo jen chvilku pak sem byla na sebe nasraná a mrzelo mě že sem to nezvládla že sem selhala... :( pak sem to zkoušela znova a znova nebrat ale to mi to vydrželo nejdýl 2 měsíce a pak sem si musela stejně dát ptž čokoláda mi už nestačila.. ted budu čistá skoro už 2 měsíc ale mám strach že zase přijde ten den kdy mě zase hodí tam kam já už prostě nechci.. chci žít novej normální život.. co mám dělat ?? prosím pomoste mi už chci s toho bludnýho kruhu pryč je to dost vyčerpávajípřemýšlela sem už i o nějaký léčebně ale tam já nechci.. cí.. když to zvládnu tak dlouho tak bych to chtěla dotáhnout až do konce ale nevim jak na to... tak sem myslela že by ste mi mohli aspon nějak trošičku poradit byla bych vám moc vděčná.. ! :)
joo a ještě sem se chtěla zeptat... sem čistá skoro už 2 měsíc.. ále můj přítel bere drogy dál.. tohle mi nevadí.. ale když sem pak mezi jinýma lidma tak už se mi někdy skoro až klepou kolena... ááále ted k věci.. spíme spolu líbáme se.. atd.. --> můžu jen kvůli polibku na lízat a poté i přijít o řidičák když já už v sobě žádný drogy nemám .. ?? toho se bojím nejvíc.. že kvůli tomu idiotovi můžu přijít o papíry ... předem děkuji moc

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že píšete. Velmi podrobně popisujete abstinenční pokusy, a co vedlo k návratům k braní. Tři až čtyři měsíce abstinence už jsou docela pěkný výkon. Jasný zádrhel, který mě vysloveně "bije do očí" je to, s jakou lehkostí jste se dále setkávala s kamarády - uživateli drog - a vůbec na sebe nedávala pozor. Fascinace, s jakou popisujete "rýsovaní ohromných lajn" svědčí jen o tom, že vztah k drogám opravdu srovnaný nemáte. Situace se vlastně opakuje stále dokola a Vaše snaha o abstinenci, o které nepochybuji, že je upřímná, končí dalším nezdarem.
Nyní abstinujete znovu dva měsíce, což je skvělý. Strach máte ovšem úplně oprávněný, protože bez odborné podpory a navíc s partnerem, co bere drogy, je jen otázka času, kdy zase "nastane zlom". Proto bych Vás ráda podpořila, abyste uvažovala o nějaké formě léčby, kde byste se naučila, jak se chránit, jak zacházet s chutěmi na drogy a vůbec se posílila natolik, že v abstinenci vydržíte. Léčebné možnosti jsou různé, ambulantní léčba, denní stacionář, terapeutická komunita...nikdo Vás nebude nikam nutit, rozhodnutí je na Vás.
Pro začátek je možné zajít nezávazně na konzultaci do Kontaktního  centra pro uživatele drog (kdybyste měla zájem a uvedla oblast Vašeho bydliště, stačí větší město, poslala bych Vám kontakty na konkrétní zařízení) a zkusila Vaší situaci probrat s odborníkem. Idea, že by bylo skvělé všechno zvládnout sama, zní pěkně, ale v praxi to tak moc nefunguje. Závislost je složitý problém zasahující všechny oblasti života a zvládnout ji bez podpory není moc reálné.
Pokud jde o Vaši obavu z testů při silniční kontrole, tak touto cestou se k pozitivnímu výsledku přijít nedá.
Držte se, a kdybyste chtěla, můžete se kdykoliv znovu ozvat.
Vilma Š.