canabis
opičák
Dobrý den, je mi 19 let a kouřím marihuanu asi 4 roky. Pravidelně asi 2,5 roku. Snažím se přestat ale vždy vydržím jen cca 2 týdny a spadnu do toho zase... co mám dělat? Pomůže mi rada odborníka hodně nebo je to hlavně na vůli?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
díky za dotaz, je fajn, že píšete. Kouřit pravidelně marihuanu v dospívání není nic dobrého pro Vaše psychické zdraví. Píšete, že samostatně, tedy bez odborné podpory, vydržíte abstinovat přibližně dva týdny. To samo o sobě odpovídá na závěr Váš dotaz, zda by Vám mohla pomoci odborná rada.
Odborná pomoc ovšem nespočívá jen v dávání rad, jde především o proces, kdy na celou záležitost nejste sám, máte možnost konzultovat potíže, které se během abstinování objeví.
Přestat užívat drogu je jedna věc a abstinovat druhá. Vůle je důležitá, ale nevyřeší všechno. S odborníkem se budete bavit i o tématech trávení volného času, o tom, co Vám marihuana přináší a jak "prázdné místo" ve Vašem životě po jejím "vysazení" zaplnit.
Vzhledem k oblasti Vašeho bydliště Vám posílám kontakt na zařízení, kam se můžete telefonicky objednat a zkonzultovat své potíže: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html.
Přeji Vám hodně sil a pokud by Vám odpověď takto nestačila nebo jste se chtěl doptat na něco dalšího, ještě se ozvěte.
Vilma Š.