psychiater
dievca
dobry den uz zopar krat som vam pisala dnes sa na vas obraciam s konkretnou otazkou , mam osem rokov anorexiu a preto som aj zacala uzivat piko ako anorektim (viem inteligentne) rok som sa opustala no podarilo sa mi zvitazit (samej bez lekarov) uz som sedem mesiacov cista, ale anorexia sa mi vracia a vracia a zacinam padat stale hlbsie a hlbsie a preto som sa rozhodla vyhladat odbornu pomoc psychiatra som objednana na vysetrenie a odhodlana mu o mojich ppp porozpravat ale jedine obdobie kedy som sa tejto choroby zbavila bolo ked som fetovala a preto sa chcem spytat , mam povedat lekarovi o pervitine resp. ma zaujima ze ci to psychiater ma za povinnost nahlasit niekde na policii alebo tak medzi fetakmi sa to tak rozprava a ja neviem, pervitin ma uz netrapi ale chcem lekarovi vysvetlit svoje rocne obdobie bez ppp, ak sa to niekam nahlasuje necham si to radsej pre seba, alebo je to tak ze co mu poviem ostane v tej ordinacii ??? dakujem pekne za odpoved

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že jste se ozvala. Lékaři o pervitinu určitě řekněte, taková informace se nikam nehlásí a tyto "zaručené zprávy" patří do skupiny legend z ulice (povinnému hlášení na Hygienickou stanici podléhají některé infekční choroby, např. syfilis; pokud jde o policii, vztahuje se na lékaře povinnost oznámení trestného činu). Přesné vymezení se nachází v zák. 372/2011 o zdravotnických službách a v zák. 101/2000 o ochraně osobních údajů. Tedy přesně jak píšete, co mu povíte, musí zůstat v ordinaci, a to ze zákona.
Mentální anorexie je velmi závažné onemocnění, se kterým se již perete mnoho let, a pro Vašeho psychiatra může být informace o tom, v jakém období jste "neměla potíže" a proč velmi důležitá. Úvozovky jsem použila proto, že pervitin funguje také jako anorektikum, jak sama uvádíte, tedy bych ani tuto dobu neviděla jako úplně bezpříznakovou. Nicméně je moc dobře, že jste se rozhodla svůj zdravotní stav řešit za pomoci odborníků a nezůstáváte v něm sama.
Přeji Vám hodně sil a vytrvalosti. Pokud byste se ještě potřebovala na něco doptat, ozvětě se.
Vilma Š.