pervitin a ambulantni odvykaní
pavel
Dobrý den,
omlouvám se, že obtěžuji svým dotazem a prosbou o radu.
Přibližně 5 let užívám inhalačně pervitin a každý měsíc se pokouším sám, resp. s pomocí přítelkyně (nikdy neužívala návykové látky, ale o mém problému vi),přestat brát.
Bohužel neúspěšně.
Po 4-5 víceméně prospaných dnech, částečně s pomocí malé dávky BD a hypnotik, se probudím s depresí a beznadějí... Ač už jsem strasně unavený samotným užíváním a i věcí s tím spojených, tak si vždy pro to nakonec zase jedu.
Chtěl bych Vás poprosit o trochu konkrétnější rady pro mě a pro mé okolí během 1-2 týdnů detoxikace a v období po ní.Zatím bez léčby ambulantní či při hospitalizaci.
Mockrát děkuji.
P.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
je skvělé, že se snažíte přestat s braním, to Vám můžu jenom doporučit. Když jsem si četl Váš dotaz, tak mně hned, napadlo co Vám nabídnu. Bohužel jste tyto možnosti zavrhnul v poslední větě.
Jak píšete, tak se Vám daří s pomocí přítelkyně vydržet bez pervitinu pár dní a pak to nevydržíte a znovu ho užijete. Chci Vám napsat, že podobný problém řeší snad všichni uživatelé pervitinu, kteří se snaží odabstinovat doma. Málokdy jsou tyto pokusy úspěšné.
Vysazování pervitinu je nepříjemné, ale samotný fakt, že si do těla přestane dávat amfetaminy by Vás neměl nijak zásadně zdravotně ohrozit. Na druhé straně píšete, že při detoxu využíváte některé léky. Předpokládám, že benzodiazepiny a hypnotika nemáte předepsané od doktora , takže jejich využívání k domácímu detoxu nemusí být úplně bezpečné.
Těžko Vám můžu já nebo kdokoliv jiný dát na dálku rady jak si znovu nedát. Z Vašeho dotazu je zřejmé, že prvních pár dnů zvládnete, ale pak jsou chutě na drogu silnější než Vaše odhodlání. Jinými slovy problém není v tom, že by Vám droga fyzicky chyběla ale ve Vaší psychice. A to je věc hodně komplikovaná.
I když jste tyto možnosti zavrhnul, tak bych Vám chtěl doporučit pobytovou, případně ambulatní léčbu. Hlavně z toho důvodu, že i když by se Vám podařilo překonat těch prvních několik týdnů, kdy by ustoupili pocity beznaděje a deprese, tak chutě na pervitin budete mít ještě hodně dlouhou dobu.
Zkuste to brát tak, že po několika neúspěšných pokusech o abstinenci si zasloužíte péči někoho jiného a Vaše přítelkyně si to nakonec zaslouží taky.
Vaše rozhodnutí nevyužít žádnou formu léčby prosím ještě promyslete.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan