kouření marihuany
Eulalie
Dobrý den, mám 15ti letou dceru. Poslední dobou je neobyčejně popudlivá a neustále naštvaná až agresivní. Přestalo jí absolutně všechno zajímat. Někdy mluví až překotně a někdy z ní nemůžu dostat souvislou větu. Má červené oči a je cítit po kouři. Jak poznám, jestli něco nebere? Moc děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
s Vaší dcerou se určitě něco děje a i kdyby to nebyly drogy, je jistě dobré na to reagovat. Nejlepším prvním krokem je vždycky otevřená komunikace. Zkusit to bez výčitek a zbytečných osočování, ale na druhé straně co nejotevřeněji. Měla by tedy vědět i to, že se bojíte, jestli nebere drogy, jestli ji škola nepřetěžuje, jestli byste spolu zase neměly trávit víc času. Řekněte jí o svém strachu o ní, o svých pochybnostech, jestli je všechno v pořádku, i ve Vašem vzájemném vztahu. Uvidíte, jak na to bude reagovat. Možná se dozváte, že jí opravdu něco trápí.
Podle toho, jak se situace vyvine, jak bude dcera ochotná s Vámi mluvit, bych pak doporučovala zajít osobně do některého ze zařízení, která poskytují poradenství rodinám s drogovou problematikou nebo k některému z rodinných terapeutů. Tam budete moci podrobně probrat další postup. Na to bohužel naše poradna nestaší.