dotaz
martina
dobrý den,můžu se zeptat jestli se může něco stát v kombinaci Antabus a pervitin?nevím jak snaše vysvětlit nežádoucí účinky,ale potřebovala bych vědět přesnost tohoto zabijáku děkuji

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den
a děkuji za velmi zajímavý dotaz. Přímo "zabijákem" bych kombinaci antabusu a pervitinu nenazvala. Látka disulfiram (Antabus) působí primárně na metabolismus alkoholu v těle prostřednictvím inhibování acetaldehyddehydrogenázy, enzymu, který má na starosti právě "odbourávání" alkoholu. Pacient léčený Antabusem zažívá při koznumaci i malého množství alkoholu (může se týkat i potravin  nebo kosmetických přípravků obsahujících alkohol) velmi nepříjemné stavy.
Vedle základní funkce však disulfiram ovlivňuje i jiné enzymatické reakce a zde by potencionálně mohlo dojít k nepříjemnostem při současném užití pervitinu. Mohlo by nastat zvýšení účinků pervitinu, pak by byla ohrožená především psychika (riziko vzniku psychózy) a srdeční činnost (zrychlení - tachykardie).
Co mi ale přijde zásadnější, než případné ovlivnění těchto dvou látek, ke kterému může a nemusí dojít, je fakt, že antabus užívá člověk chronicky zneužívající (závislý) na alkoholu. Kombinováním s další návykovou látkou se vystavuje riziku vzniku další závislosti a s ní spojených potíží...
Ví lékař, který snachu medikuje, o jejích "experimentech" s pervitinem? Konzultovala už někdy v minulosti kromě alkoholu i užívání jiných nealkoholových drog či se jedná o nově vzniklý problém? Ideální by bylo se podívat na její sklon k závislostem obecně a medikaci doplnit psychoterapií, pokud se tak již neděje.
Přeji hezký den a pokud by Vám odpověď takto nestačila nebo byste se potřebovala na něco doptat, ještě se ozvěte.
Vilma Š.