Pro paní Šilarovou
Manželka
Dobrý den,
předem moc děkuji za Vaši odpověď. Manžel docházel na ambulantní léčení k Apolináři. Ale paní doktorka, ke které manžel chodil, nám nechtěla vyhovět a zařídit nám rodinou terapii, stále říkala že se pokusí, ale že na to jako manželé nemáme nárok. Jednou jsem u ni byla jako manželův doprovod, nebyla z toho nadšená, ale hlavně mi kladla otázky proč vlastně jsem s \"feťákem\", to se mi moc nelíbilo, stále si říkám, že do toho může spadnout každý. Nakonec jsem zjistila, že manžel chodil na skupinové terapie zfetovanej a nikdo na to nepřišel, žádná kontrola, prostě nic, navíc se pak dohodly s ostatními a jely si pro HEROIN všichni, manželovým autem. Když jsem se to náhodou nechtěně dozvěděla, zakázala jsem mu tam chodit, ale chodil tam ještě pár měsíců, protože ty prášky potřeboval. Pak jsme se přestěhovaly a bohužel se docházení k lékaři nedalo časově ztihnout, tak tam přestal chodit. Přes známého od jednoho kamaráda si začal shánět prášky (subuxony) a bere do teď. Nevím jestli to máme šanci zvládnout sami, ale bydlíme u rodičů a nemáme šanci někam docházet, protože oni o ničem nevědí a kdyby to zjistily, musely by jsme asi opustit bydlení, což by pro nás znamenalo ztrátu střechy nad hlavou, kdyby jsme neměly mimčo, tak by mi to bylo jedno, ale takhle to není tak jednoduché. Prosím Vás poraďte mi, vím že si asi myslíte že jsem úplně mimo, ale jsem vážně v situaci že kdybych neměla mimi, tak bych asi pomyslela i na sebevraždu. Děkuji

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
je fajn, že jste se znovu ozvala. Ani trochu si nemyslím, že jste úplně mimo. Jste v obtížné situaci, což by nikomu nepřidalo na vyrovnanosti. Máte miminko, bydlíte u rodičů, kteří netuší, s čím se potýkáte a partnera, který se pere s vysazováním Suboxonu bez odborné podpory. Za těchto okolností byste měla i právo na to být „mimo". Přesto se snažíte najít pomoc a Vaši situaci řešit, za což bych Vás ráda ocenila.
Píšete, že nemáte šanci nikam docházet kvůli rodičům. Jakým způsobem by zjistili, že chodíte zrovna na konzultace týkající se drogové závislosti manžela? Také mě napadá, že pokud „zakonzervujete" současný stav, dříve nebo později se stejně dozví, že je problém, protože ten sám od sebe nezmizí.
V předchozích dotazech jste psala, že manžel přišel o práci. Jak to vypadá teď. Hledá si zaměstnání? Co dělá během dne, jak vypadá jeho režim?
V minulých dotazech jsem se ještě dočetla, že dojíždění do Prahy na konzultace nebo léčba by byly pro Vás nákladné. V tomto bodě vidím rozpor, neboť samotný preparát Suboxone je finančně nákladný, pravděpodobně nákladnější než případné cesty za odbornou pomocí.
Měli byste nějaké jiné město blíže než Prahu? Odborné služby jsou kvalitní i v jiných místech ČR.
Zatím Vám posílam alespoň kontakt na Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog (PPR) SANANIM. Služby jsou poskytovány zdarma a není potřeba doporučení lékaře nebo jiné instituce.
PPR SANANIM
Café Therapy - Školská 30, Praha 1
284 824 234
739 268 527
rodice@sananim.cz
Zde na webu si můžete přečíst podrobnější informace o službách poradny: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html
Vilma Š.