Prosím odpovězte
Manželka
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o zodpovězení mého dotazu. Manžel byl víc jak rok závislý na heroinu, potom začal brát subutex, ale ne pod jazyk, ale šňupal ho, prý mu to poradil nějaký kluk na sezení, že to prý rychleji zabere, a déle vydrží. Teď už asi dva měsíce bojuje s odvykáním ze subuxonu, nejprve si snižoval dávky, pak vysadil úplně, ale to se s nim nedalo vydržet, byl vzteklý, celý den chtěl jen spát, nic nejedl(což by nebyl problém, kdyby byl zdravý, ale má pankreatitidu a diabetes). Poraďte, jak nejlépe skončit se subuxonem, chce s tímm přestat, snaží se, ale vydrží to nejdéle 7 dní a pak tvrdí, že je strašně unavený a že ho všechno bolí. Máme malé dítě a je těžké mu vysvětlit že tatínek je nepoužitelný a že na ni nemá náladu. Jsem už se silami u konce, poraďte prosím.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
pokud myslíte dotaz č. 560351, tak ten jsem dnes zodpověděla. Zde navíc uvádíte, že máte malé dítě a manžel je poměrně vážně nemocný. Úplně rozumím, že již nemáte žádnou energii, ještě když máte pocit, že se abstinence stále nedaří a potíže neberou konce.
Píšete, že se manžel pokouší abstinovat prakticky sám, za "běžného" provozu a evidentně to není v jeho silách. Opravdu bych Vám doporučila obrátit se na zařízení, kde ho vysazováním budou "provázet" a nabídnou i následnou péči. I vzhledem ke zdravotním potížím by měl být manžel pod dohledem lékaře a nepodnikat vlastní aktivity, které mohou být pro jeho tělo ještě více zatěžující.
Znovu zopakuji, že žádný zázračný recept, jak skončit se Suboxonem "bez práce" neexistuje. Záleží na manželovi, na jeho schopnosti přiznat si problém a to, že jen vyabstinovat není řešení. Zbavit se drogové závislosti je běh na dlouhou trať, i když s nadějí na úspěch.
Přeji hodně trpělivosti a ozvěte se, abych Vám mohla předat kontakty na specializovaná zařízení.
Vilma Š.