Trittico a pervitin
Anna
Dobrý deň. Chcem vás poprosiť o radu. V minulosti som brala liek Trittico, ktorý som vysadila. Ale príležitostne, ak potrebujem ukľudniť si štvrťku dám. Príležitostne užívam aj pervitín. Je možné, na zmiernenie dojazdov a túžby po ďalšej dávke, tento liek použiť? Ďakujem vopred.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
Trittico i další psychofarmaka předepsaná lékařem by se měla užívat podle doporučeného dávkování. Konkrétně antidepresiva fungují, pokud se berou pravidelně, čímž se udržuje stálá hladina účinné látky v těle. Při nárazovém užívání si spíše uškodíte. Kombinaci s pervitinem bych nedoporučovala, mohlo by dojít k vzájemné interakci. V tomto případě by sice nemusela být fatální, jako u antidepresiv a MDMA, ale ani tak bych to nepokoušela.
Neuvažovala jste o tom, že byste úzkostné a jiné nepříjemné psychické stavy zkusila řešit nějak komplexněji pomocí psychoterapie a farmakoterapie pod dohledem lékaře? Pervitin má spíše potenciál tyto potíže zhoršit a přidat ještě některé nové (psychózy, paranoiu a podobné nepříjemnosti...).
Vilma Š.