marihuana a posilování
exiik
Dobrý den, již nějakou dobu hledám na internetu zda má marihuana nějaký vliv na posilování, ale nikde jsem se nedočetl nic kloudného a tak bych chtěl poradit od odborníka. Je mi 19 let a cvičím teď půl roku jakože opravdu tvrdě 3x týdně trénink + 3x týdně chodím běhat. A tak mě zajímalo, jestli to má nějaký špatný vliv na tělo, případně zda hrozí nějaké zranění. V konzumaci marihuana jsem již zběhlí kouřím trávu cca 5 let a poslední 3 roky každý den. Celkem paradox že? Chtěl jsem s tím už přestat, ale obávám se, že moje vůle na to nestačí a hlavně mi by mi dny bez toho přišli nudné. Všichni moji kamarádi/lidé z mého okolí tu trávu kouří a tak je skoro až nemožné ve společnosti těchto lidí s tím přestat. Předem díky za odpověď na otázku marihuana a posilováni a jestli můžu poprosit tak nějaký typ jak s tím přestat i když se pohybujete ve společnosti jakou jsem již zmínil. Asi musí člověk chtít aby přestal že? Takže ještě jednou díky a přeji příjemný zbytek dne. S pozdravem Tomáš.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
trochu paradox to je, to je pravda. Vlastně to hlavně vypovídá o Vaší pevné vůli, když něco opravdu chcete. O té pevné vůli, která zřejmě zatím chybí k vysazení marihuany. Opravdu je potřeba hlavně chtít, u Vás to zřejmě platí dvojnásob. Pak je dobré se alespoň na čas vyhnout společnosti, kde se kouří, dokud si nebudete dost jistý, že už Vás to neláká. Také je dobré si odpovědět upřímně na otázku, k čemu Vám droga slouží a jestli by se to nedalo najít i jinde. Někdy to není zdaleka tak jednoduchá otázka, jak se na první pohled zdá...
Marihuana obvykle snižuje akceschopnost a vůli k čemukoliv, takže je zajímavé, že při denodenním kouření zvládáte tak zátěžový trénink. Co se týče tělesného zdraví, nijak se to nevylučuje. Marihuanou si poměrně dost zatěžujete plíce, do určité míry i játra. Kdybyste s ní přestal, po přechodném zhoršení dýcháné (to znají všichni kuřáci, kteří přestali a snažili se sportovat) budete mít mnohem víc energie a bude se Vám třeba při běhu rozhodně dýchat lépe. Jinak je ale v podstatě jen k užitku, že sportujete a tedy nějak "vyvažujete" možný neblahý vliv drogy na tělo i psychiku.