zavislost na extaze
evka
Dobry den,
mam problem s uzivanim ext. Beriem extazu pravidelne asi kazde dva tyzdne na party uz rok. Podarilo sa mi nebrat ju dva mesiace ale potom ma to zlomilo a znova som v tom. Ide o to ze kedysi ma tieto party bavili kamosi partia hudba. Ale uz posledne dva mesiace na sebe pozorujem ze extazu si davam skor pre potrebu ako zabavu a jej ucinok je velmi slaby v porovnani spred roka, ucinok ma uspokoji na par hodin. Mam silne vykyvy nalad, paranoidne stavy, depresiu, tazko sa sustredim aj v robote. Bojim sa ze som si nadobro poskodila mozog. Preto sa chcem opytat aky ma vplyv extaza na mozog a ci su tieto zmeny v mozgu nezvratne. Potrebujem s tym uz prestat, kedysi som mala milion konickov a teraz iba jeden ktory nestoji za nic. Casto myslim na extazu, ja viem ze dokazem prestat ale bohuzial som lahko ovplyvnitelna. Som psychicky zavisla od extazi. Ked sa chcem vyliecit zo zavislosti na akeho odbornika sa mam obratit?
Dakujem za odpoved

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
stavy, ktoré popisujete ako výkyvy nálad, paranoje, poruchy sústredenia a podobne skutočne s veľkou pravdepodobnosťou súvisia s Vaším užívaním Extázy. Taktiež podľa toho čo ste napísala, usudzujte správne, že sa u Vás rozvinula psychická závislosť na droge.
Bohužiaľ niektoré zmeny, ktoré si užívateľ môže braním Extázy spôsobiť nevratné sú. Neberte to prosím, ale tak, že už je všetko stratené a prestať s braním Extázy už nemá význam. Mnoho ľudí užívalo Extázu prípadne iné drogy a po vysadení sú schopní normálne fungovať v bežnom osobnom i pracovnom živote.Verím tomu, že to bude i Váš prípad.
Taktiež sa dá ťažko odhadnúť o aké konkrétne poškodenia by sa mohlo jednať, pretože posledných niekoľko rokov sa v tabletách Extáze predávajú rôzne účinné látky nielen MDMA. Tieto látky mávajú iný dopad na organizmus než MDMA.
To, že ste sa rozhodla využiť odbornú pomoc je určite dobrý nápad. Nepíšete z akého ste mesta. Podľa slovenčiny v texte budem predpokladať, že sa nachádzate na území SR.
V tom prípade by bolo najlepšie, keby ste sa zašla poradiť do najbližšieho Centra pre liečbu drogových závislostí (CPLDZ). Na tomto odkaze nájdete kontakty na rôzne zariadenia ktoré pracujú v protidrogovej oblasti. Môžete si vyhľadať CPLDZ v blízkosti Vášho bydliska.
http://www.infodrogy.sk/index.cfm?module=lomtec&page=ZoneSearch&CategoryID=438
V prípade, že by ste si nevedela poradiť, prípadne nenašla žiadne konkrétne zariadenie, tak ešte napíšte a pokúsim sa Vás niekam nasmerovať.
Miroslav Giljan