ZÁKAZ STYKU ZFETOVANÉ A PSYCH.NEMOCNÉ MATKY S DÍTĚTEM
myšák k
Dobrý den!Můj přítel má 3letou dcerku.Jeho bývalá přítelkyně a matka dítěte začala pár měsíců po jejím narození fetovat a utíkat z domova,o dítě se nestarala.Několikrát byla v psych.léčebně,ale fetuje vesele dál,má prý i těžkou schyzofrenii po drogách.Když si malou vezme na den její matka(babiččka dítěte),nechá ji klidně být s malou o samotě.Několikrát malou i posílala samotnou do lesa atd.Malá vždy od nch přijede v hrozném stavu,nadává svému tatínkovi,kope do něj,prostě tam do ní jen hustí strašné věci a navádějí ji.Již dříve feťačka vyhrožovala se svou matkou a svým novým přítelem z léčebny mému příteli (otci dítěte) smrtí,že na něj někoho pošle.Nyní,když si na mě malá zvykla a má mě ráda,a začalo vše vypadat dobře,opět jí do hlavy začali cpát další nesmysly,které malá potom stále říká doma,prý tentokrát zabijí mě,že prý budu brzo mrtvá...Nevíme,jak se zachovat,co podniknout.Lze nějak soudně zakázat styk s dítětem matce a babičce,máme strach,aby se malé jednou něco nestalo...Děkujeme.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
soudní zákaz je možný, je to ale krajní varianta. Bylo by dobré se o dalších krocích poradit se sociální pracovnicí, která má dítě na starosti (která se podílela na rozhodnutí o svěření do péče otci). Také bych zkusila spolešnou domluvu za přítomnosti odborníka, nezávislé třetí strany. Tedy pokud je to jen trochu možné. Jestli je s babičkou snazší domluva, pak třeba s ní. Dříve nebo později bude mít dcera velký zájem na kontaktu se svou matkou a pokud se vám podaří ji ho umožnit tak, aby ji to nepoškodilo, je to pro ni to nejlepší. Vím, že je to těžké a Vaše pozice hodně nevděčná. Proto je právě dobré přivzít někoho zvenčí, aby vám se situací pomohl. Můžete se obrátit na jakoukoliv manželskou a rodinnou poradnu, které bývají v každém městě.