poradna
tanečnice
Mám podezření, že přítel bere pervitin. Jistotu nemám, ale chová se velmi zvláštně. Nevím jak s ním jednat a jak pomoci. Nechci jen přihlížet následnému krachu.Mluvit se s ním o tom nedá a někdy je i velmi agresivní. Je možné navštívit nějakou poradnu, nebo někoho, kdo ví víc než já? Moc děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dojít se poradit v osobním kontaktu je rozumné. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, ale také se poradíte jak s přítelem komunikovat, čeho si více všímat, jak jej vhodně motivovat (pokud by se konzumace pervitinu prokázala). Kontakt s odbornou pomocí je i vlastně určitý druh podpory, která v těchto nelehkých situacích není k zahození.
Zde v přiloženém odkaze základní obecné informace pro blízké osoby (pokud je podezření, že někdo v blízkém okolí drogy užívá):
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Na tomto základní informace o pervitinu (příznaky, účinky...):
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Níže uvádím kontakty na odborná zařízení, kde se můžete více a podrobněji poradit.
Psychiatrická ambulance AT
Magdaléna, o. p. s.
Smetanova 764
Kolín IV
Tel: 733193646
MUDr. Gabriela Jinochová
http://www.magdalena-ops.cz
Kontaktní centrum
o. s. Prostor
Kutnohorská 17
Kolín 2
Tel: 321715004, 777847071
Monika Dvořáková, DiS.
AT ambulance
Vojtěšská ul., Poliklinika
Kutná Hora
Tel: 327503204
MUDr. Petr Riesel, CSc.
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať vše dobře dopadne. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak to dopadlo. Hodně sil.
Doporučuji se předem objednat na uvedených číslech.
S pozdravem MK