pervitin
Tom
Dobrý den prosím o radu již několik let užívám pervitin pouze šnupáním, několikrát se mi povedlo přestat na několik měsíců i půl rok ale pokaždé jsem do toho spadl znovu a znovu. Mám okolo sebe velkou rodinu která zatím nic netuší ale normální život se mi začíná hroutit. Neustálé hádky s přítelkyní nad banalitami všedního života které končí křikem, pláčem a sprostými urážkamy mé osoby. Věčné lhaní a vyhýbání se její osobě. Nevím co mám dělat vždy když si řeknu dost nic se nezmění. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
z popisu Vaší situace vnímám, že Vám pervitin už dost zásadně zasahuje do osobního a partnerského života.
Je fajn, že dokážete drogu na určitou dobu omezit a taky je dobře, že se zatím vyhýbáte nejrizikovější injekční aplikaci.
Jak jistě víte, tak u pervitinu není u odvykání problematický fyzický abstinenční syndrom, ale to abyste do budoucna vydržel nebrat. Mnoho uživatelů má problém jako Vy - po kratší nebo delší době abstinence přijdou chutě na drogu, případně se ocitnou v situaci která se z jejich pohledu lépe zvládá na droze a podlehnou. Předpokládám, že i Vy jste už několikrát zažil něco podobného.
Nepíšete, jestli jste už zkoušel vyhledat nějakou pomoc. Já bych Vám jí rád doporučil. Úplně nejjednodušší je zajít si do nejbližšího kontaktního centra, kde s pracovníkem můžete probrat svůj problém a najít možné řešení.
Kontakt na nejbližší K-centrum si můžete vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci. Kontaktní centra jsou nízkoprahové zařízení do kterých se není třeba objednávat a konzultace jsou zdarma. Pracovníci Vám v něm rádi poradí jak postupovat dál, případně jaký druh služby zvolit ve Vaší situaci.
Miroslav Giljan