Antabus- neurol
Annie
Chtěla jsem poděkovat za odpověď k předchozímu dotazu. Chtěla bych se ještě zeptat ve čtvrtek 10.1. přítel jde poprvé k lékaři na antabus. Bude mu dělat nějaká vyšetření popř. jaká se dělají a nasadí se antabus hned nebo po jaké době. Pár lidí, co na antabusu chodilo říkali, že ho přepilo. dá se to? A nebude si muset jít přítel lehnout na blázinec? on mi řekl, že pokud to nepůjde ambulantně vzdá to, toho se bojím. Moc děkuji za odpověď...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Annie, jsem ráda, že Vám alespoň některé informace mohly být k užitku. V případě přijetí klienta na Antabus běžně provádíme vyšetření EKG ( vyš.srdeční činnosti) a laboratorní odběryz krve. Pokud jsou nálezy z vyšetření v normě nasazuje se Antabus ze dne na den.
S přepíjením Antabusu je to tak, že se opravdu někomu podařilo ho přepít, ale nikdo nemá záruku, že opravdu se mu podaří přepít Antabus také. Je to s velkým rizikem, kdy se mohou dostavit velmi nepříjemné fyzické reakce  v několika minutách po požití alkoholu a trvat  mohou i několik hodin. Průběh reakce je u každého jiná, ale může se objevit bolest hlavy, zrudnutí obličeje, zrychleným dechem a tepem, nevolností, zvracením apod. Ve vyhrocených případech  dochází i ke ztrátě vědomí, křečím a proto je nutné vyhledat lékařskou pomoc. Reakce u některých lidí může nastat i po pití nealko piva nebo použití kosmetiky obsahující alkohol- kožní reakce. Proto se nedoporučuje u mužů používat např. voda po holení, která by obsahovala alkoholovou složku. O všech rizicích by měl partnera uvědomit lékař, který bude Antabus nasazovat. Také se dají vymyslet jiné podpůrné léky k zvládání chutí a zároveň psychoterapie ambulantní, takže někdy není ani potřeba jít se léčit ústavně. Bohužel nelze to takto zprostředkovaně odhadnout, jaká léčba by měla pro partnera větší efekt. Věřím, že pokud se partner rozhodl pro abstinenci nebude se snažit jít proti svému zdraví tím, že by Antabus přepíjel. Popřála bych mu dostatečně silnou vůli, otevřenost v řešení svých problémů s odborníkem a také trpělivost, která velmi často vyprchá. Věřím, že i s Vaší podporou, která je cenná, se mu podaří překonat slabé chvíle, které se určitě objeví. Držím oběma palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se daří v další léčbě.