marihuana
nedele
Dobry den,
zije s pritelem (33 let) a s dcerou na psi knizku. Pritel je dlouhodoby uzivatel marihuany. Uzival i jine, ale nemyslim si ze nejak patologicky. Uziva i alkohol posledni dobe ve zvysene mire.
Kde je problem? Je u nej pomerne hezky rozjeta psychicky zavislost na marihuane. Popisu to tak, kdyz je pod vlivem je pratelsky, komunikativni, otevreny.....proste pohoda.Nicmene jakmile mu stav odezni zacne byt nevrly, uzavreny, trpi nespavosti a nechutenstvim, je prudivy, zacne nadavat na cely svet a vsechny kolem nej. Me to dost zranuje a vytoci a tak zacnu jednat velmi emotivne a dost casto to zkonci hadkou.
Myslim, ze tento stav neni dlouhodobe udrzitelny a nevim, co delat dale.Jak mam na jeho vylevy reagovat, jaks nim komunikovat. On sam priznava, ze kdyz neni pod vlivem zranuje lidi kolem sebe- Nikdy nikoho fyzicky nenapadl a myslim, ze k tomu nema sklony. Je velmi hyperkriticky ke svemu okoli, panovacny, precitlively, slovne agresivni, neuroticky,prisny, prefekcionisticky, jesitny ...ale je taky zodpovedny, velmi dobre se chova k dceri, po prakticek strance je to v pohode.
Jsem z nej zoufala a myslim, ze by potreboval odbornou pomoc, ale znate to , nektere lidi dostat k odbornikovi je problem.
diky za odpoved

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
díky za dotaz, je dobře, že píšete. Úplně chápu, že se cítíte zoufale, když se dá s přítelem vyjít jen za podmínky, že je pod vlivem. Žít vedle člověka, který je, jak píšete, hyperkritický ke svému okolí, slovně agresivní a přecitlivělý, není vůbec snadné. Na druhou stranu uvádíte, že k dceři se chová hezky, je zodpovědný a po praktické stránce funguje, takže je přirozené, že se snažíte rodinu zachovat a partnerskou situaci neřešit radikálně.
Ze závěru Vašeho dotazu usuzuji, že jste se již partnera snažila motivovat k návštěvě odborníka a bez úspěchu. Netroufám si takto po internetu radit, jakým způsobem dále postupovat, protože toho o Vás a partnerovi vím přecejen velmi málo a situace by si žádala podrobnější rozbor v rámci osobní konzultace. I když partner odmítá, můžete prozatím vyhledat odborné zařízení sama a probrat tam, co dál - jak se lépe vymezit vůči partnerovým náladám, jak reagovat na jeho nepříjemné chování a případně ho motivovat ke schůzce s odborníkem.
Pokud máte dostupnou Prahu, doporučuji Vám Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog (PPR) SANANIM. V případě, že je to pro Vás daleko a měla byste zájem o kontakt v místě Vašeho bydliště, napište (je možné i do skryté poznámky) nejbližší větší město, které máte poblíž a já se Vám pokusím vyhledat odpovídající službu.
Přeji hodně sil a trpělivosti a níže předávám kontakt na zmíněnou poradnu.
Vilma Š.
PPR SANANIM
Café Therapy - Školská 30, Praha 1
284 824 234
739 268 527
rodice@sananim.cz
Podrobné informace o službách poradny si můžete přečíst zde na webu http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html