Pomoc
Dena
Přítel se rozhodl jít léčit,ale nevíme které zařízení by bylo nejvhodnější i co se týká výše popsaných drog.Zatím zvládá chodit do práce,ale marihuana je skoro každý den,pervitin někdy 2krát až3krát do týdne.Aplikace je stříkačkou.Bohužel při občasném vysazení jsou přítomny chvilkové návaly vzteku a bojím se dalšího zvyšujícího pokračování.Děkuji za odpověd Dena

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že píšete. Život s uživatelem drog není jednoduchý a z Vaší strany jistě vyžaduje spoustu trpělivosti a energie. Je moc fajn, že má ve Vás partner takovou oporu, ale pokuste se také nezapomínat na sebe...
Pokud jde o partnerem užívané drogy, tak se léčebné přístupy nikterak neliší a závislosti na nelegálních návykových látkách jsou řešeny v rámci stejného zařízení (v případě psychiatrických léčeben i včetně alkoholu).
Jak uvádíte, přítel má již zkušenost z PL Bohnice. V rámci psychiatrických léčeben funguje 3 - 6 měsíční pobytová léčba včetně úvodní detoxifikace. Ne každému pobyt ve zdravotnickém zařízení musí vyhovovat, proto existují i jiné varinty. Speciálně pro závislé na nelegálních návykových látkách, mezi které pervitin i marihuana spadají, jsou to terapeutické komunity. Pro představu Vám posílám odkazy na webové stránky některých zařízení: TK Magdalena http://www.magdalena-ops.cz/index.php?c=prod&detail=6; TK Němčice SANANIM http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-%28tkn%29.html; TK Advaita http://advaitaliberec.cz/programy/terapeuticka-komunita/.
Další variantou pro osoby z Prahy a okolí, které mají dobré zázemí, je tříměsíční léčba v Denním stacionáři, která je založena na principech terapeutické komunity s rozdílem, že na večer a noc se klient vrací domů: DST SANANIM http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html. Zde každé úterý a čtvrtek od 10:30 probíhají volné motivační skupiny, kam je možné dorazit i bez objednání.
Existují i varianty čistě ambulantní léčby v rámci psychiatrické nebo AT ambulance, ale tato forma je vhodná spíše pro osoby stabilizovanější, s kratší dobou užívání drog.
Nedokáži takhle po internetu posoudit, jaký typ léčby by byl nejvhodnější pro Vařeho přítele. Ideální by bylo, kdyby se dostavil buď na výše uvedenou motivační skupinu do Denního stacionáře nebo se objednal na konzultaci do Kontaktního centra SANANIM a společně s pracovníkem vymyslel postup, který by byl pro něho nejefektivnější: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-%28kc%29.html.
Přeji hodně sil, a kdyby Vám odpověď takto nestačila, ještě se ozvěte. Také můžete osobně kontaktovat Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html
Vilma Š.