Abstinenční doba
Venca
Dobrý den,
asi třičtvrtě roku užívám občasně pervitin, rozsetupy sem si vždycky docela držel. poslední dobou i nitrožilně, ale to asi jen 5x přecijen strach mám. k droze mam odpor vím že je to hnus ale občas se tou myšlenkou nechám pohltit. přestat dokážu, ale chci se zeptat jaká je minimální doba, abych si mohl skutečně říci ,,jsem čistý\" ? čistý opravdu být chci, jsem pevně rozhodnutý. popř nějaké pomůcky jak snáze přestat a jak dlouho může trvat než chutě zmizí úplně? děkuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
píšete, že tři čtvrtě roku občasně užíváte pervitin, z toho pětkrát nitrožilně. Přiznám se, že za tři čtvrtě roku mi přijde dost i samotných pět užití do žíly.
Chtěl byste nějaké pomůcky jak přestat brát. Bohužel, ale jednoduchý návod jak přestat brát Vám přes internet ani nijak jinak nikdo neposkytne.
Co se týče chutí, na které se ptáte, doba jejich trvání je u každého různá. A hlavně se chutě můžou vracet i po několika letech abstinence, např. při některých situacích, které jste měl spojené s užíváním drog.
Minimální doba, po které byste si mohl říct, že jste „čistý" se taky nedá vyjádřit v časovém horizontu. Ono není důležité jenom to, aby ve Vašem těle už nebyly zbytky drogy, ale hlavně to, aby Vám droga nechyběla a nezasahovala do Vašeho života. Případně abyste věděl, jak bezpečně zpracovat situaci, když Vás přepadnou chutě na drogu.
Taky píšete, že přestat dokážete sám. Budu Vám v tom tedy věřit. Myslím si ale, že problematické pro Vás bude s pervitinem znovu nezačat.
Když už zkoušíte experimentovat i s jehlou, tak je to pro mne varovné znamení. I kdybych odhlédnul od zásadních zdravotních poškození, které si tím můžete způsobit, tak návyk na jehlu a nitrožilní aplikaci je pro mnoho uživatelů silný  a často se jim ho vzdává obtížně vzdává.
Ze všech těchto důvodů by bylo ideální, kdybyste se šel poradit do nejbližšího K-centra a s pracovníkem tam naplánoval nejlepší postup, jak se vzdát užívání pervitinu a co dělat, abyste s ním znovu nezačínal. Možná bude pro Vás dostatečná ambulantní forma podpory, případně přijdete na to, že by bylo vhodné využít i jinou formu pomoci.
Kontakt na nejbližší K-centrum si můžete vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci. Kontaktní centra jsou nízkoprahová zařízení, která lze využít anonymně, bezplatně a do kterých se není třeba objednávat (můžete přijít kdykoliv otevírací dobu). Pracovníci Vám v něm rádi poradí, jak postupovat dál.
Přeji, ať se nasměrujete na správnou cestu!
Miroslav Giljan