Pritelkine v ohrozeni zivota
Elisabet
Mam pritelkini ktera bere drogy vite obcas se ke mne a k dalsim chova nevhodne navrhovala jsem ji lecebnu ale ona neposlechla:(!!!!nevim jestli se sni mam porat stíkat prosim poradte
Eli:):D

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
v podstatě platí, že pokud Vaše kamarádka nemá chuť řešit její užívání drog, tak s tím moc neuděláte.
Navrhla jste kamarádce léčebnu, kterou odmítla. Zkuste jí navrhnout místo léčebny alespoň konzultaci v nejbližším kontaktním centru, kde může s pracovníkem probrat všechny okolnosti jejího užívání drog. To by mohl být začátek. Pak se může kamarádka rozhodnout, zda chce nějakou změnu nebo nikoliv. Jestli kamarádka nezná kontaktní centrum v blízkosti jejího bydliště, je možné si ho vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci, kde lze vyhledávat služby podle typu zařízení a podle regionu.
Nepíšete, jaké drogy kamarádka užívá ani jak dlouho a neznáme ani další souvislosti, takže radit na dálku Vám úplně nemůžeme.
Zkuste kamarádce říct, co Vám na jejím chování vadí. V případě, že se kamarádčino chování nezmění k lepšímu, tak s ní klidně přerušte na nějaký čas kontakt.
Miroslav Giljan