dárcovství
Tomáš
Dobrý den, je mi 18 let a celkem vážně uvažuji o dárcovství krve. Párkrát jsem ovšem zaexperimentoval s marihuanou. Budu moct svou krev darovat? Popřípadě za jak dlouho? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši, snažila jsem se najít odpověď na stránkách Českého červeného kříže na www.cervenykriz.eu, kde jsem žádný limit ohledně užívání marihuany nenašla. Problematické je spíše užívání drog nitrožilně, kde hrozí rizika přenosných chorob- virové hepatitidy, HIV/AIDS apod. Také je tam problematické užívání alkoholu. Doporučila bych Vám se na tyto stránky podívat také, kde je uvedeno více podmínek pro zájemce na odběry a i více informací o samotném průběhu odběru.
S držením se THC v krvi je to individuální, závisí to na metabolismu každého jedince. Standardně se uvádí okolo 2 max.4 týdnů. Nevím, co pro Vás znamená párkrát jsem si zaexperimentoval? Určitě bych doporučila vystříhat se kouření THC na týden až dva týdny. Lépe i déle. Nejjistějším způsobem je poradit se přímo s lékařem na odběrovém středisku o možných rizicích, můžete tak předejít zbytečně k většímu riziku pro sebe i pro druhé. Jedna věc je totiž to, že chcete pomoci, druhá a zásadnější věc je, že Vaše krev má pomoci někomu potřebnému. Nakonec musím ocenit, že se snažíte zodpovědně přistupovat v této věci a proto Vám přeji, abyste i nadále byl zodpovědný ve Vašich krocích.