odpověd k marihuana v souvislosti s antidepresivy
stepa
Děkuji za odpověd,syn užívá antidepresiva od října 2011 a půl roku nato začal s častějším kouřením marihuany.On tvrdí,že žádné obtíže a změny nepozoruje.Pouze na podzim došlo ke zhoršení stavu.Já neumím říct jaký vliv to má.Děkuji

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
není zač děkovat, jsem ráda, že píšete. Uvádíte, že Váš syn užívá antidepresiva přes rok. Pokud bere stále ty stejné léky, měly by mu již fungovat relativně stabilně. Na zhoršení psychiky může mít vliv jak podzimní období, ve kterém pociťuje prohloubení depresivních stavů velká část osob s podobnými obtížemi, nebo jiné okolnosti včetně zintenzivnění kouření marihuany. Depresivní nálady nebývají konstantní, ale vyskytují se spíše ve vlnách zhoršení a zlepšení a léčba bývá velmi dlouhá (často mnohaletá kombinace psychoterapie a medikace). Přesnou příčinu ale takhle přes internet nedokážeme odhalit.
Každopádně by bylo fajn, kdyby syn o frekvenci kouření marihuany informoval psychiatra, který ho medikuje. Ten by měl především vědět, co vše může potenciálně působit na psychiku Vašeho syna a případně mu upravit medikaci. Může s ním i konzultovat, co mu marihuana přináší (např. řešení potíží s usínáním je poměrně častým důvodem k jejímu užívání).
Jak jsem psala již v předchozí odpovědi, reakce na kouření marihuany jsou velmi individuální a nelze je tedy jednoznačně označit za viníka zhoršeného synova stavu.
Podrobněji by bylo možné probrat Váš strach o syna např. v Poradně pro rodiče SANANIM (služby jsou poskytovány zdarma), další informace včetně kontaktů zde na webu http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html
Samozřejmě se můžete znovu doptat i tady na poradně.
Vilma Š.