Antabus-neurol
Annie;
Je možno užívat antabus a neurol vzájemně? Neurol přítel užívá už dlouhodobě na uklidnění (cca.10 let), má lehkou formu schozofrenie z dlouhodobého užívání drog. Máme o něm dokrotovi říct, má strach, aby mu ho nezakázal. Je to povinné? Vím, že by to bylo asi lepší, ale on má strach a bez něj by asi nemohl už fungovat. Předepsal mu ho jeho dlouhodobý psychiatr a na antabus je objednaný přímo k psychiatrovi, který se specializuje na závislosti. Děkuji za odpo.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Annie, určitě bych doporučovala to s psychiatrem, ke kterému nastupuje přítel na antabus, probrat. Jestli má nějaké psychické obtíže z dlouhodobého užívání drog určitě společně s tímto lékařem nebude problém dohodnout se na vhodné medikaci. Vzájemná důvěra od začátku usnadní další spolupráci. Nehledě na to, že je to v osobním zájmu, zdraví Vašeho partnera. Jinak nebezpečnější kombinace pro něho je současná, kdy Neurol užívá společně s alkoholem. Předpokládám, že na léčbu své závislosti na alkoholu je doporučen i svým dosavadným psychiatrem a ten by se o riziku spojeném s užíváním Neurolu a Antabusu zmínil. Také pravděpodobně od něho dostane lékařskou zprávu, kde budou veškeré skutečnosti uvedené. Přeji příteli, aby byl ve svém rozhodnutí úspěšný a dařilo se mu v dalších krocích.