marihuana
kampi
Dobry den muj syn dlouhodobe kouri marihuanu.Kdyz uz zacal krast veci z bytu a nepomohly vyhruzky ani domluvy jsem se rozhodla ho vystehovat.Po tydnu se vratil,nasla jsem ho spat na schodech.Kdyz jsem ho vzbudila byl vydeseny obimal me a kricel maminko ja nechci umrit.Vzala jsem ho domu s tim ze si dame kafe a promluvime si.Najednou to byl zase ten samej frajer jako driv.Nevim si rady a proto prosim o radu co dal.Dekuji za odpoved

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je fajn, že píšete. Situace, kterou popisujete, není jednoduchá a jistě Vás stojí hodně energie ji zvládat. Z Vašeho textu vyplývá, že synovy problémy už nějakou dobu trvají a již jste sama zkoušela různé strategie, které by mohly vést ke zlepšení. Vystěhovat syna jistě muselo být pro Vás obzvlášť složité.
Uvádíte, že syn nepracuje. Hledá si zaměstnání? Jak vypadá jeho denní režim? Je dospělý a bydlí s Vámi, takže by měl dodržovat nějaká pravidla soužití, přispívat na domácnost, pomáhat... Sama jste si již ověřila, že vytrvat v rozhodnutí syna odstěhovat, nebylo reálné. Proto bych Vám doporučila nastavit několik jednoduchých pravidel, jejichž dodržování i Vy sama dokážete vyžadovat.
Píšete, že syn reaguje podrážděně, pokud narazíte na téma užívání drog. Je ochoten se s Vámi bavit o jiných problémech? Ptala jste se ho, z čeho má strach?
Pokud byste měla zájem, můžete mi napsat (i do skryté poznámky) místo Vašeho bydliště, stačí větší město, které máte poblíž, a já Vám zašlu kontakty na odborné služby pracující s rodiči a blízkými uživatelů drog. Osobní konzultace by Vás mohla ještě lépe nasměrovat ke zlepšení Vašeho soužití se synem.
Přeji Vám hodně sil a ještě se ozvěte.
Vilma Š.