Suboxone a těhotenství(Krkonoše)
Labreta
Dobrý den, jsem v desátém týdnu těhotenství a rozhodli jsme se, že si miminko ponecháme. Vím, že se v těhotenství nesmí užívat suboxone, kvůli naloxonu(není znám vliv na plod). Docházím k praktickému lékaři, který mi zde medikaci píše, ale trvá na suboxonu. Existuje tu nějaké centrum, kde se dá v takovém případě individuálně domluvit v takto vzniklé situaci? Mimo to, je rozumné rodit v nemocnici, kde s novorozenci s abst.příznaky nemají zkušenosti(i třeba za předpokladu, že je požádáme o kontakt FN Motol, kde s tímto mají zkušenosti, čemuž ani nemusí vyhovět)..? Porod ve FN Motol je pro nás hodně z ruky.
Předem velice děkuji za odpověď.
V.

Odpověděl: Jan Audrlický
Dobrý den,
také si myslím, že by v případě, že se rozhodnete zůstat do porodu na substituci, bylo dobré užívat čistý buprenorphin, vzhledem k nedostatečným znalostem o vlivu suboxonou na plod. Doporučuji vyhledat substituční centrum v Hradci Králové. Kontakt: Psychiatrická klinika FNHK, Sokolská 581, 500 05, Telefon: 495 832 221 v uterý bývá na l. 410 přítomen lékař. Pokud nebude k dispozici hradecká ambulance, kontaktujte pražská substituční centra.
Kontakty příp. na http://www.substitucni-lecba.cz/hlavni-mesto-praha .
Ačkoliv jsou porodnice, které se porodům závislých věnují více, v Praze také Porodnická a gynekologická klinika Apolinář www.apolinar.cz , porodit v jakékoliv jiné porodnici by neměl být problém, za předpokladu, že je budete předtím informovat o své závislosti a dávkách substituce, které užíváte.
Mějte se dobře.
Jan Audrlický