Co dělat při náhodném požití extáze 4letým dítětem?
Dan
Prosim vás o pomoc. O silvestru jsme se s kamarády složily na 10 tablet extáze za 1000Kč. Bez problému nám to šlapalo. Nájezd do cca 30 minut. Byli jsme nalačno. Jen z počátku točení hlavy a chvílema neostré,nebo dvojité vidění. Ale nic nepříjemnýho. Jinak klasika. Stimulace,euforie,ostřejší vnímání barev. Ale překvapila nás délka účinku. Vzaly jsme každý jednu tabletu kolem 22 a ještě v 5 ráno jsme byly plný energie a chuti tančit,i když se \"V Prdeli\" už zavíralo. Neni to vtip. Fakt je to název zdejšího podniku. Po té žádné zvlášť nepříjemné dojezdy. Jen únava a u mě trochu zamyšlenost,bilancování a splín. Teť mám ale velký strach o 4letého brášku. Omilem poži tu mojí druhou tabletu,co jsem měl schovanou na příště. Myslel,že je to lipo. Ona byla taky tak ochucená. Bílá,tvar knoflíku. Prúměr centymetr. Tloušťka 2 milimetry. Sněd jí včera kolem 18 hodiny. Přiznal se. Je plný energie. Běhá z místa na místo. Veselí,rozesmátý,upovídaný,chvílema trochu podrážděný. Teť je 7 ráno. Do teťka nespal. Oči má jako talíře. Už mám docela strach. Jak se chovat? Na co si dávat pozor? Za jak dlouho to odezní? Jak bude vypadat případný dojezd? Byla to vůbec extáze? Nechci,aby se o tom dověděli rodiče. Včera odpoledne odjely ke známím a vrátí se až dnes odpoledne. V případě komplikací bych samozřejmě zavolal záchranku. Ale to už snad nehrozí. Dávám mu hodně pít. Vipil už nejmíň 3 litri Cocacoly light. Snědl jen polárkoví dort. A 2 pribiňáky. Jinak nic nechtěl.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Záchranku jste měl volat okamžitě, jakmile jste to zjistil. Dávka, která je snesitelná pro dospělého člověka, může 4-leté dítě zabít nebo mu způsobit závažný zdravotní stav. Myslím, že v tomto případě asi není rozhodující, jestli se to dozví rodiče, ale že máte z pekla štěstí, že se za celou noc nic nestalo a že Váš bratr nezkolaboval. Nedokážu posoudit, zda to byla extáze, za jak dlouho to přejde, jak by mohl vypadat stav po odeznění účinků... přes internet Vám nikdo nepomůže.
Jakmile si přečtete tuto odpověď, zavolejte na Toxikologické informační centrum a zkonzultujte s nimi situaci. Doporučí Vám nejvhodnější postup. Patrně bude potřeba, abyste s ním na pohotovost či do nemocnice jel.
Je dobře, že jste ho sledoval, dával mu dostatek tekutin a že jste ho přiměl něco sníst. Ovšem Coca-cola je nejméně vhodný nápoj, obsahuje kofein, který není jednak pro malé děti vhodný a jednak v tomto případě může umocnit stimulační účinky extáze.
Doufám, že už nikdy nenecháte válet drogy v dosahu malého dítěte a doufám, že se Vašemu bráškovi nic nestane. A taky doufám, že je to pro Vás dostatečné poučení...
Napište mi pak, jak vše dopadlo.
Přeji hodně štěstí a znovu připomínám - volejte okamžitě.
Toxikologické informační středisko
Akutní otravy:
224 919 293
224 915 402
"Toxikologické informační středisko (TIS) je nepřetržitá celorepubliková telefonická lékařská informační služba pro případy akutních otrav lidí a zvířat.
Cílem TIS je snížit počet a závažnost intoxikací (větší informovanost veřejnosti prostřednictvím preventivních programů) a příznivě ovlivnit průběh již vzniklých nehod (znalost kontaktu na TIS a jeho využití zajistí adekvátní zacházení s pacientem a jeho optimální zajištění).
TIS se nezabývá: vlivem chemických látek na plod, kancerogenitou, nežádoucími účinky léků, vlivem chemických látek na životní prostředí apod. V případě potřeby však může poskytnout vhodné kontakty pro specifické situace, pouze však tehdy, nezdrží-li se tím průběh důležité akutní konzultace."