Strach sebevrazda
fejt
Dobry den, moje dcera dostala na predpis nove prasky. Bere antidepresiva uz asi 5 let, ale HYPNOGEN ani QUENTIAPIM {ted nevim jiste jak se to pise} nikdy nebrala. Posledni dobou nemuze spat a pry ji to ma pomoc. Je dospela a proto ji do toho nemuzu moc mluvit, ale posledni dobou na tom neni moc psychicky dobre a ja se bojim, aby ji nenapadlo vzit si tech prasku vice/ pokus o sebevrazdu. Jsou tyto prasky v mnozstvi cca 20 tablet najednou smrtelne? Chodim ji kazdou noc potaji kontrolovat, moc se o ni bojim... Prosim poradte co nejdrive, dekuji

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
Váš dotaz je poměrně obtížný a přemýšlím, z jaké strany ho uchopit.
Pokud bych se zaměřila pouze na užívané léky, pak by předávkování rozhodně nebylo zdraví prospívající, ale vytvořit smrtelnou kombinaci není zas až tak jednoduché. Navíc pokud dcera bere léky pravidelně, má zvýšenou toleranci k jejich účinkům.
Píšete, že se dceřin psychický stav zhoršil. Dáváte to do souvislosti se změnou medikace? Má dcera i jiné než spánkové potíže? Hovořila někdy o myšlenkách na sebevraždu?
Z druhé strany popisujete veliký strach a úzkost, které pociťujete a chodíte dceru každou noc kontrolovat, jestli je v pořádku. To musí být pro Vás velmi zatěžující. Napadá Vás, co by Vám mohlo pomoci zmírnit Vaše obavy? Uklidní Vás, když si například s dcerou promluvíte? Byla by možnost, samozřejmě s dceřiným souhlasem, oslovit jejího psychiatra a zkonzultovat Vaše obavy o dceru?
Vilma Š.