syn a pervityn
matka
dorz den mam syna 20 let je zavisli na pervitynu.U nas uz to je velmi zle syn uz je bez prace prespaval na ulici prodal co slo .STALE UTOKY NA CELOU RODINU a ted strata identyty.z jeho souhlasem jsme syna odvezli do PLZNE DO DOBRAN tam byl tri dny jelikoz se nic nedelo že jsou svatky a ted nevim co mam delat na soukromnou lečebnu nemam prostredky. ptala jsem se doktorky co mam delat jesli potrebuje nejaky sklidnujici leky do spravi napsalaze nevikazuje zadny abstynencni priznaky uz ija je na nem poznam. a druhy den to zaclo na novo uz nemam silu něco podniknou proste to vzdat vyhodit ho na ulici a panbuch mu pomahej

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, jestli to dobře chápu, syn byl propuštěný z léčebny v Dobřanech? Má zájem se léčit? Pokud ano, odkazovala bych ho na Kontaktní centrum v Plzni (předpokládám, že jste odtamtud), které by mohlo pomoci synovi zařídit novou léčbu. Kontakt na toto zařízení je :
Kontaktní centrum
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Havířská 11, Plzeň, 301 00
telefon: 377421374
fax: 377421374
nebo na www.drogy-info.cz v sekci Mapa pomoci (na stránkách v pravém horním rohu) naleznete podle regionu další centra prvního kontaktu, které mohou pomoci synovi zařídit si léčbu a samozřejmě se můžete obrátit na ně i Vy ohledně poradenství, jaké kroky máte v tom podnikat dále Vy a Vaše rodina.
Je potřeba do léčebny poslat doporučení s informacemi o jeho zdrav.stavu a míře závislosti. Nemusíte mít obavy, u většiny psychiatrických léčeben se léčba nehradí (resp. je hrazená ze zdravotního pojištění).
To, do jaké míry synovi pomoci, asi záleží opravdu na Vaší kapacitě možností a ochoty. Ale především to závisí asi na ochotě syna se sebou něco udělat. Vím, že je těžké dívat se na to, jak se syn drogami ničí, ale pokud on sám nebude chtít změnit svůj dosavadní způsob života, nezměníte nic a pouze to bude pro Vás více zničující potažmo i pro vztahy v rodině. Přeji Vám tedy dostatek síly ve zvládání situace, nebojte se poradit v některém zařízení a odkažte syna do odborné péče, kde on sám by měl spolupracovat.