Test na kokain odpověd 2
Lucka
Myslím tím ochutnávku zda je to opravdu kokain. Test jsem dělala proto, že jsem zjistila, že okruh jeho ,,kamarádů,, kokain bere a je mi jasné, že být v takové partě je velmi lákavé to vyzkoušet. Když jsem se ptala, zda-li to zkusil, řekl, že ne. Několikrát jsem našla v peněžence prázdné gramové pytlíčky, tak mi to nedalo a test jsem udělala. Význam jestli je test P nebo N je pro mě velmi důležité, jelikož opravdu nechci žít z nikým kdo užívá jakoukoliv drogu. A to nemluvně, že mám doma syna, kterého od toho chci chránit. Každopádně přítel mi řekl, že je to blbost, tak udělám test nový a pokud bude opět P budu muset začít hledat řešení.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
závisí tedy na tom, čemu přítel říká "ochutnávka", jaké množství to bylo. Ale i tak by měl být test do několika hodin negativní.
Je jasné, že je důležité, jestli přítel drogy užívá nebo ne. Otázku jsem asi špatně položila - spíše jsem se právě chtěla zeptat na to, k čemu Vám bude výsledek testu jako takového, tedy co s tím kterým výsledkem budete dělat, jak postupovat, jestli si s ním víte rady? Problém testů je totiž právě ten, že jednak mohou být i falešně pozitivní a jednak ukazují na situaci jen pár dní, týdnů nebo dokonce hodin dozadu. Tedy výpovědní hodnota je velmi omezená a co pak? Znamenal by negativní test, že je doma vše v pořádku, přítel drogy nebere a Vy to přestanete řešit? Nebo jsou i jiné ukazatele, které říkají, že se něco děje, bez ohledu na výsledek testu?
Zvláště pokud je ještě ve hře malé dítě, je třeba velmi dobře zvážit, co dál, jak moc dlouho chcete pátrat po důkazech a usvědčovat, co vše jste ochotná přehlédnout. Pokud byste si chtěla všechno trochu víc ujasnit, doporučovala bych navštívit odbornou pomoc osobně, bylo by tam více prostoru pro otázky a doplnění.