marihuana
Pavliina
Dobrý den,
bratr studující na základní škole kouří marihuanu. Bohužel problém nastává se ztrácením peněz rodičů (již se jedná zlaté prsteny, eura (200), aby si ji mohl zakooupit. Jak máme dále pokračovat pro tuto situaci. Již jsme s ním mluvili, sliboval, že to neudělá a že se nebude s pochybnými lidmi stýkat. Může vzniknout závislost na této droze, když už kvůli ní krade peníze a jiné? D+kuji za odpověď.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
chápu, že Vaše situace je nepříjemná. Oceňuji, že Vy a Vaši rodiče s Vaším bratrem otevřeně mluvíte i v situaci, která je pro všechny z Vás náročná.
Váš bratr je ještě hodně mladý, takže užívání marihuany pro něho představuje větší riziko než u uživatelů v dospělém věku.
Ptáte se, jestli může vzniknout na marihuaně závislost. Odpověď je ano, může. Na marihuaně nevzniká závislost fyzická (uživateli nehrozí fyzický abstinenční syndrom typický např. pro závislost na opiátech), ale závislost psychická. Marihuana může být taky spouštěčem mnohých psychických komplikací u lidí, kteří k nim mají predispozice. Více o konopných drogách najdete např. tady: http://drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
Rád bych Vám a Vašim rodičům doporučil návštěvu odborného zařízení. Zasílám Vám kontakt na jedno, které je v blízkosti Vašeho bydliště. Specializuje se právě na pomoc rodinným příslušníkům uživatelů drog. S pracovníkem při osobní konzultaci můžete probrat všechny okolnosti užívání marihuany Vašeho bratra a společně najít nejlepší cestu řešení situace. Na první konzultaci je potřebné se objednat.
Ambulantní centrum Pardubice:
J. Palacha 1552
530 02 Pardubice
Tel. 466 265 729
e-mail: ambulance.pardubice@laxus.cz
http://laxus.cz/index.php?page=nase-sluzby-osoby-blizke
Mějte se hezky a přeji hodně síly!
Miroslav Giljan