Motivace
Prot
Dobrý den, jsem poměrně dlouholetým konzumentem alkoholu a kuřákem marihuany. Řekněme něco přes 16 let se dopuji těmito látkami s jistými pausami. Několikráte jsem se pokoušel přestat, ale nejdéle mi abstinence vydržela 6 měsíců, většinou to byli měsíce 3. Měl bych spíše motivační dotaz, a to jak si udržet období abstinence? Nedělá mi problémy se vším ze dne na den přestat, ale chybí mi vytrvalost a po 2 měsících mě začne cosi nahlodávat a volat zpět. I když v tomto období žiju zdravím stylem, jsem fyzicky i psychicky pracovně vytížen, snažím si dělat radost různými věcmi co život nabízí, přesto se po čase vracím zpět a pak na novo přestávám.
Děkuji

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Nejdříve bych Vás chtěl ubezpečit, že to co se Vám děje není až tak neobvyklé. S  problémem zvládání chutí se potýkají snad všichni, kteří abstinují od návykových látek a předtím je užívali. Bohužel zaručený postup jak si abstinenci udržet neexistuje. U každého jsou důvody užívání drog a i jejich znovu užívání trochu jiné.
Píšete, že u Vás dochází k drogové recidivě pravidelně už po dobu několik let. Nevím, jestli jste někdy zvažoval nějakou léčbu. Je jich několik typu, ze kterých si můžete vybrat. Úplně nejzákladněji by se dali rozdělit na pobytové a ambulantní. V dotazu jste napsal, že pracujete. V případě, že v současnosti nemůžete, nebo z jakéhokoliv důvodu nechcete podstoupit pobytovou formu léčby tak je určitě na místě uvažovat alespoň o ambulantní formě.
Pravidelné konzultace s odborníkem můžou pomoct Vašemu odhodlání a udupat to nahlodávání, o kterém píšete.
V případě, že by byla tato možnost pro Vás přijatelná tak ještě napište, které větší město máte v blízkosti, a rád Vám zašlu kontakt na nejbližší zařízení poskytující ambulantní formu léčby.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan