Peří stručně
boy22
Zdravím jak dlouho bude teď trvat cc nutkání si o5 drogu sehnat? Teď jse neměl cc2.5roku nic, dokonce jsem i po svém drogovém selhání dokázal odmítat i nabízenou lajnu, prostě jsem k tomu měl skutečný odpor. Co to udělá s organismem, škodlivý vliv, prostě hnus. Jenže jsem se teď před časem potkal s starým znamým a nabídl mi čáru. V tu chvíly mi hlavou problesklo snad desítka pocitů a při pohledu na narýsovanou lajnu sem si dal, kdoví proč asi jsem fakt chtěl být vzhůru, mít víc času,... nojo ale to byl první dojem při aplikaci, nepředstavil jsem si (možná jsem pozapomněl?) ten dojezd a onu plíživou závislost kdy vám příde jediné správné řešení znovu si opatřit další dávku...
Ještě ten večer jsem byl za ním a opatřil si tak 3-4čáry... v tu dobu jsem myslel už na konec roku, svátky pohodu... Vůči drogám jsem nebyl ani pro ani proti spíš mi teď napadá jen ta moc s kterou musí jít rukuvruce s raději ještě o špetku větší zodpovědností. Teď jsem ještě v pohodě, ale mám strach jak se budu chovat, jak se mám v kritický moment rozhodnout, a všeobecně co dělat dál, páč znám to prázdné místo který se velmi pomalu plní, a nejtěžšší otázka a asi nezodpověditelná jak si užívat běžný život, jak pohlížet na nové příležitosti, když vám přijde že nic už není tak důležitý a vše je fádní....
Prvněkrát mi pomohla hudba a dá se říct vidina do budoucna ale čím jsem starší a víc vím docházím pomalu jistě k závěru že budoucnost, to jak bude fungovat společnost a všeobecně mezilidské chování bude stále nenávistnější, zvrhlá, prohnilá a s časem se bude jen stupňovat, z čehož je mi skutečně líto. Chci a snad naleznu já sám to co mi bude smysluplné, poskytne dobrý pocit nebo zábavu a jediné co vím že drogy NEjsou budoucnost a to si zde budu číst při každém náznaku nerozvahy!
S pozdravem a díkem.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
je moc fajn, že píšete. Z Vašeho velmi upřímného popisu potíží s odoláváním chutí na pervitin a snahy udržení abstinence (2,5 roku je doba, za kterou zasloužíte ocenění) je poznat, že o situaci velmi přemýšlíte a dokážete ji vidět z mnoha stránek.
Máte vcelku ujasněné negativní aspekty braní, a co je ještě důležitější, uvědomujete si i pozitiva, protože abstinence postavená pouze na odporu k drogám je velmi vratká. V naplnění, jak popisujete, „prázdného místa" a „jak si užívat běžný život" je právě klíč k životu bez pervitinu.
Nedokáži Vám odpovědět na otázku, jak dlouho se můžete potýkat s chutěmi na drogy, protože toto je velmi individuální a úzce související s výše pojmenovaném naplnění prázdného místa v životě, které vyplňovalo braní. S těmito tématy se potýkají prakticky všichni klienti doléčovacích programů, neboť patří k nejtěžším, se kterými se lze po úspěšné léčbě závislosti potkat.
Velmi pomáhá najít si koníčky, náplň volného času. Píšete, že prvně Vám pomohla mimo jiné hudba. Jaké další zájmy máte? Co Vás bavilo třeba ještě před tím, než jste začal užívat pervitin? Stalo se něco ve Vašem životě, že vidíte budoucnost tak negativně? Obecně nemyslím, že by byla naše společnost nějak zvlášť nenávistnější a zvrhlejší, než tomu bylo v minulosti. To, jak v ní budete fungovat a v jaké kvalitě budete vytvářet a udržovat mezilidské vztahy, je hodně na Vás.
Myslím, že by bylo ve Vašem případě vhodně, abyste vyhledal nějaké zařízení nabízející následnou péči bývalým uživatelům, kde byste mohl pracovat na prevenci relapsu a ujasnit si, jakým směrem se v životě vydat, abyste v něm viděl větší smysl. Pokud se ještě ozvete a napíšete, jaké větší město máte poblíž Vašeho bydliště, mohu Vám zaslat kontakty na konkrétní služby.
Vilma Š.