marihuana a fitnes
Igor
Dobry den ..je mě 30 jsem dlouholetý kuřák marihuany ...začal sem cvičit před rokem v posilovně ale travu jsem kouřit nepřestal..zhubnul jsem 10 kg ..ma otazka je kam bych si mohl zajít na vyšetření abych zjistil jaký je muj zdravotní stav a chtěl bych si nechat vyšetřit organy které trava postihuje nebo poškozuje ...je vubec takova možnost ..něco jako toxická prohlítka ...byl bych moc rad kdyby mě někdo poradil ..bydlím na Hodonínsku jižní morava
děkuju předem za odpověd

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
pokud jde o případné negativní následky na zdravotním stavu, které kouření marihuany může způsobit, nejvíce zasaženým orgánem jsou plíce. Důsledky se velmi podobají těm, se kterými se potýkají kuřáci cigaret. Pokud, jak píšete, již rok pravidelně sportujete, pravděpodobně dokážete i sám posoudit, v jakém stavu je Vaše kondice. Laicky řečeno jak moc se při cvičení "zadýcháváte". Každopádně je pro celkovou regeneraci organismu fyzická aktivita a vhodná životospráva, která k fitness neoddělitelně patří, velmi dobrá. Tato činnost by Vám mohla i pomoci podpořit snahy o snížení užívání marihuany a zlepšit jak fyzickou tak psychickou kondici.
Dalším orgánem, který pravidelné kouření marihuany ovlivňuje, je mozek, přesněji řečeno Vaše psychika. Dispozice k psychickým potížím v důsledku užívání marihuany jsou velmi individuální a mohou se pohybovat od poruch krátkodobé paměti, celkové "zpomalenosti", poruch nálad ve smyslu depresí, úzkostných stavů, až po psychotické příznaky - např. halucinace.
Stručný popis účinků konopných drog a možných následků jejich užívání si můžete přečíst i v článku kolegy MUDr. Jakuba Minaříka uveřejněném na zdejším webu: http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html.
Pokud jde o Váš dotaz na zjištění celkového zdravotního stavu, můžete požádat Vašeho praktického lékaře s žádostí o běžné preventivní vyšetření odpovídající Vašemu věku. Speciálně se můžete obrátit na jakoukoliv plicní ambulanci ve vašem okolí a zjistit, v jakém stavu se nachází Vaše dýchací soustava.
Přeji Vám úspěšný vstup do nového roku
Vilma Š.