příznaky
Nikos
dobrý den,
může nechutenství, nespavost, husté sliny které se nezlepší ani pitím vody znamenat drogy v těle ? jak to mohu poznat ? lze nějak testovad doma ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Příznaky, které popisujete (především nespavost a nechutenství) jsou symptomy konzumace některých typů drog, ale stejně tak nespavost a nechutenství mohou být příznaky čehokoliv jiného, včetně běžných problémů, které občas potkají každého z nás. Husté sliny v tomto ročním období, také nejsou zase až tak neobvyklou záležitostí. Rozhodně nechci nijak Vaše pochybnosti podceňovat, k Vašemu podezření jistě máte i jiné důvody... Mohla bych vědět, z jakého důvodu Vás napadli drogy? Je dotyčná osoba, které se to týká v kontaktu s uživateli? K objektivnímu posouzení je třeba mít více ucelených informací a je nezbytný osobní kontakt s dotyčnou osobou. Takto na dálku přes internet to bude pouze ve stadiu hypotéz, bohužel.
Tážete se na testování doma. Ano lze. K dostání jsou volně prodejné orientační testy, dají se koupit v lékárnách (cca 70,- Kč až 160,-Kč). Je jich celá řada a na různé typy drog. Pokud byste přímo věděl/a co chcete testovat, můžete si zakoupit přímo konkrétní test (např. test na amfetamin). Nebo lze využít testů v kombinacích, které detekují několik drog naráz (např. amfetamin, THC, opiáty). Testy se detekují z moči a jejich použití je obdobné jako testy na graviditu. Tyto testy se sice běžně používají, ale zcela 100% nejsou. Pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, většinou se pak využívá testu přímo v toxikologické laboratoři, což je podstatně nákladnější záležitost (detekce jedné látky 487,-Kč).
Jelikož k provedení testu je vždy nezbytná nějaká tělní tekutina (moč, sliny, krev) je vždy třeba spolupráce testované osoby. Netuším, koho se problém týká a do jaké míry by tato osoba byla ochotna spolupracovat. Možná by bylo rozumnější, nežli se do testování pustíte, navštívit nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a tam využít v osobním kontaktu bezplatných a nezávazných poradenských služeb pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Mohl/a byste zkonzultovat Vaše podezření, více pohovořit o dalších příznacích nežli jste zde popsal/a, doplnit si informace, poradit se jak vhodně komunikovat, zda a za jakých okolností testovat atd...
Pokud byste měl/a zájem o nějaké kontakty, kam byste si mohl/a zajít, napište prosím znova a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty. Tak to zvažte. Jestli jste z Prahy, můžete využít naši Poradnu pro blízké osoby, která je součástí stejné organizace jako tato webová poradna kam píšete. Kontakt a informace naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby napište.
S pozdravem MK