Káčko
nun
Dobrý den. Ještě mi nebylo 15. Mám problém s těkavými látkami a už jsem měla zkušenost s pikem. Mohu tedy do ,,káčka\" přijít sama? Vezmou mě tam i když mi nebylo 15ct? Co se vlastně v káčku děje a jak to tam probíhá? A jde to aniž by o tom něco věděli rodiče? V poslední době toho na mě bylo až moc , hodně stresu a tak dále.. a tak jsem se odhodlala k těmto věcem. Ale chci s tím začít něco dělat,protože na sobě vnímám,že už to nejde a v životě bych chtěla něco dokázat a neskončit s pytlíkem na hlavě,tak se vás ptám ,jestli to teda jde. Protože máma by byla zklamaná a nechci, A ani nechci,aby o tom věděli přátelé atd. Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete a rozhodně je velmi dobře, že jste se rozhodla se sebou začít něco dělat. Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog jsou tvz. ,,nízkoprahová zařízení" = znamená to, že veškerých služeb můžete využít zcela anonymně, bez toho abyste o sobě poskytovala osobní identifikační údaje, prokazovala se průkazem totožnosti či pojištěnce. Můžete přijít kdykoliv během provozní doby a také jsou služby bezplatné.
Vzhledem k Vašemu věku je otázkou, zda by o problémech neměli vědět i rodiče (já myslím, že ano), ale to vše můžete probrat s pracovníkem Káčka. Poradit se jak a za jakých okolností se rodičům svěřit, požádat je o pomoc, o spolupráci...
Netuším, jestli víte, kam si u Vás můžete zajít a také netuším, kde žijete. Pokud nevíte kde u Vás K-centrum je, napište znova a uveďte města, která jsou pro Vás dobře dostupná, rádi Vám kontakt poskytneme.
Rozhodně budu ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá. Přeji dostatek sil a ozvěte se.
S pozdravem MK