tráva a pervitin
radek
Paní Justinová je to můj švagr.Léčit se a názor na drogy otom nechce vúbec slyšet.Vůbec nevíme co sním máme dělat.Zřejmě to trvá delší dobu a taky to zřejmě aji prodává.On si pořád myslí že mu mi ubližujeme a že kdyby jsme ho nechali tak bude všechno v pořádku.Dá se jít na léčení bez jeho podpisu nebo jeho svolení.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kdy problém s drogami vidí okolí, ale závislý sám ne, je velmi problematická. Nedobrovolná léčba je možná jen v krajních případech, kdy dotyčný ohrožuje sebe nebo druhé na životě (doslova) nebo je součástí trestu, zadaného soudem. Jak jsem již psala, úspěšnost takové léčby bývá navíc poměrně nízká.
To, že švagr má pocit, že mu ubližujete a bez vás by bylo vše v pořádku, je celkem běžné. U něj v současné době vládnou drogy a ty také do velké míry ovlivňují jeho úsudek a myšlení.
Každý případ je trochu jiný, je třeba přistupovat k němu individuálně. Proto je nejlepší v sočasné chvíli navštívit osobně některé z center, která poskytují poradenství rodinám závislých, a tam se poradit, co dál.
Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, nappište nejbližší město, kontakt Vám zašlu.